0 نظر
157 بازدید

مصر خبر تشکیل کشوری برای فلسطینیان در سینا و غزه را تکذیب کرد

double-quot
تهران – جارپرس – وزارت خارجه مصر اعلام کرد: اخباری که درباره تشکیل کشوری برای فلسطینیان در غزه و یا سینا منتشر شده صحت ندارد.
کد خبر : 19428
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1395 - 8:51
مصر خبر تشکیل کشوری برای فلسطینیان در سینا و غزه را تکذیب کرد

روزنامه القدس العربی چاپ لندن امروز (شنبه) به نقل از وزارت خارجه مصر گزارش داد: صحبت درباره ساکن کردن فلسطینیان در منطقه شمال شرق سینا اصلا صحت ندارد و هیچ مذاکره ای درباره آن نشده است.
احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفت وگوی تلفنی با یک شبکه ماهواره ای مصری هرگونه خبر درباره توافق مبنی بر ایجاد منطقه ای برای اسکان فلسطینیان در سینای مصر را تکذیب کرد.
وی گفت: منطقه سینا بخشی از خاک مصر است و در هیچ مرحله ای بین مقامات مصری و خارجی درباره اسکان فلسطینیان در آن گفت وگو نشده است.
برخی رسانه ها یادداشت ایوب قرا در توییتر را منتشر کردند که نوشته بود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره طرح عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در خصوص ایجاد کشوری برای فلسطینیان در غزه و سینا گفت وگو می کنند.
ابو زید گفت که موضع مصر در قبال مساله فلسطین واضح و آشکار است و موضع قاهره حمایت و پشتیبانی از راه حل تشکیل دو کشور می باشد و این همان موضعی است که کشورهای جهان بر آن توافق کرده اند و موضع مصر نیز حمایت و تایید آن است و مذاکرات مستقیم بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها منجر به حل و فصل اختلافات خواهد شد.
چهارشنبه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا از امکان چشم پوشی از گزینه تشکیل دو کشور و ایجاد یک کشور واحد سخن گفته بود.
تقریبا یک سال پیش یک افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد، رئیس جمهوری مصر طرح تشکیل کشور فلسطین در شبه جزیره سینا را به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد کرده است.
در ادامه این خبر آمده است، سخنگوی وزارت خارجه مصر درباره خروج سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره نیز گفت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هیچ اخطاری مبنی بر خروج سفیر این رژیم از قاهره نداده بود و معمول آن است که هر سفیری که بخواهد کشور محل ماموریتش را ترک کند باید مقامات آن کشور را از قصد خود مطلع نماید و جانشین خود را نیز مشخص کند.
سه شنبه گذشته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از یک منبع اسرائیلی در مصر نوشت که تل آویو سفیر خود را به دلایل امنیتی از قاهره فرا خوانده است.
این روزنامه توضیح نداد که سفیر رژیم صهیونیستی شخصا مورد تهدید قرار گرفته و یا اطلاعاتی در این زمینه به دست آورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.