مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی بدیل مردم در نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است.
کد خبر : 71793
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 23:14
مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین گفت: بحث تربیت در این مقطع زمانی که جبهه اصلی حزب خدا و حزب شیطان با تمام قوا در مقابل هم قرار گرفته‌اند، موضوع مهمی است. طرح صالحین از این جهت مهم است که جهاد تبیین مهم است و این دستور مقام معظم رهبری است.

قالیباف  با بیان این پرسش که چرا امروز تبیین موضوع اول ماست و تبیین چقدر مهم است؟ گفت: تبیین همان قدر مهم است که مردم مهم هستند، اگر مردم نباشند؛ انقلاب اسلامی کجاست؟ افکار بلند و اندیشه سیاسی امام کجاست؟ وقتی از اول اسلام تا امروز هر جا اسلام آسیب دیده؛ همه مشکلات از این بود که مردم نبودند. نباید مردم را از هم جدا کنیم و وقتی تشکیل حکومت دادیم مردم از هر مذهب، قوم، دین و طایفه‌ای مهمند، مخصوص وقتی در سایه نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. البته همراه کردن مردم کار سختی است، پس صالحین مهم هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ به این نکته ایمان داشتند که سنت‌های الهی پابرجاست و در مقابل ظلم برای تحقق دین ایستاد و باید برای دین خدا هزینه داد، درست در زمانی که دو قطبی مطلق در جبهه غرب و شرق وجود داشت ولی امام با تمام وجود باور داشتند که سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل و امام در آن زمان نه به سراغ توده‌ای‌ها و نه نیروهای مسلح رفتند و امام خودش بود و خدای خودش و مردم و همه مردم پای کار آمدند تا در نهایت انقلاب پیروز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز هم حزب شیطان و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و از هیچ اقدامی فروگذار نکردند ولی انقلاب تا امروز با قدرت به مسیر خود ادامه داده است.

قالیباف افزود:  قدرت انقلاب در دل ۸۰ میلیون جمعیت است و اگر دل مردم با انقلاب همراه نبود ما دچار مشکل می‌شدیم. ما در اداره  کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن بعد از دفاع مقدس فهمید که باید با باورهای ما مبارزه کند و از سویی دیگر وارد جنگ اقتصادی و رسانه‌ای شد و در این مسیر بسیار سازماندهی شده پیشرفته است و باورهای جوانان ما را تغییر داد در برخی از موارد امثال بنده و مدیریتهایی که در کشور بودیم و با تصمیمات اشتباهی که داشتیم هم مردم را از صحنه حذف کرده و هم کشور را بد اداره کردیم. دشمن این مشکلات را بزرگنمایی می کند و خوبی‌ها را کنار گذاشته است و این موضوعات را با استفاده از فعالیت رسانه ای به مردم ارائه می دهد، اینجاست که مجاهدت و جهاد تبیین اهمیتش مشخص می شود.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس ما راحت تر می جنگیدیم تا امروز و در حوزه رسانه. عقیده بنده بر این است که  اگر در این دوره با جدیت، هوشمندانه و با اخلاق در این جبهه بجنگیم، اجر و پاداشش بیشتر از کربلای ۵ است. از اینجاست که می گویند، جهاد تبیین، صالحین و بسیج مهم است.

وی افزود: بسیج باید نماد و تبلور تشکل این مردم برای هر کاری که مردم نیاز دارند باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هر کس به خودش نمی اندیشد، او یک بسیجی است و نفس بسیج، داوطلبی و بلاعوض نخواستن است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.