0 نظر
181 بازدید

مشاور امنیت ملی عراق: گفت و گوهای ایران و کشورهای عربی ما را به حل اختلافات خوشبین می کند

double-quot تهران - جارپرس - مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که گفت ‌وگوهای ایران و کشورهای خلیج (فارس) ما را به حل اختلافات از طریق گفت وگو خوشبین می کند.
کد خبر : 70601
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 مهر 1400 - 14:32
مشاور امنیت ملی عراق: گفت و گوهای ایران و کشورهای عربی ما را به حل اختلافات خوشبین می کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از الفرات نیوز، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با رادو اوکتاویان دوبری، سفیر رومانی در بغداد دیدار و دو طرف درخصوص همکاری های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم همچنین ایجاد امنیت و ثبات در منطقه رایزنی کردند.

الاعرجی در این دیدار تاکید کرد: گفت وگوهای بین ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس ) ما را به حل اختلافات از طریق گفت وگو و تفاهم مشترک خوشبین کرد.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام کرد که کشورش در ۲۱ سپتامبر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برگزار کرده است اما این مذاکرات همچنان در مرحله مقدماتی است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد و اینکه گفته شده هیئتی از عربستان به تهران برای بررسی زمینه‌های بازگشایی سفارت این کشور در ایران به تهران سفر کرده است، گفت: گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. تاکنون چندین دور از این گفت‌وگوها در بغداد انجام شده است. این گفت‌وگوها به صورت منظم در حال انجام است که محور آن‌ها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.

وی همچنین با بیان اینکه دو کشور هیچ پیش شرطی را برای انجام این گفت‌وگوها انجام نداده‌اند، گفت:‌ ما تلاش داریم که در چارچوب یک رابطه مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.

خطیب زاده همچنین اخبار منتشر شده در مورد سفر هیأت سعودی به ایران را تأیید نکرد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها بین ایران و عربستان در بغداد در حال انجام است، افزود: در این گفت‌وگوها در مورد پرونده‌های مختلفی صحبت شده و اتفاقا تمرکز اصلی بر گفت‌وگوهای دوجانبه است ولی موضوعات مورد علاقه طرفین نیز در حوزه منطقه‌ای مورد گفت‌وگو قرار گرفته و باز هم گفت‌وگو می‌شود.

روز گذشته نیز یک دیپلمات خارجی در عربستان سعودی که در جریان مذاکرات قرار دارد اعلام کرد که در دور آخر مذاکرات «طرفین در شرف تواقق بودند تا از تنش‌ها و جنگ‌های نیابتی [دیپلماتیک] در منطقه بکاهند».

به گفته دیپلمات خارجی، ایران و عربستان احتمالا در دور آتی مذاکرات که ممکن است تا چند روز دیگر آغاز شود «آخرین تغییرات را به توافق اعمال کنند».

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.