0 نظر
197 بازدید

مشاهده ۲ قلاده یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم خراسان شمالی

double-quot
بجنورد – جارپرس – رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم خراسان شمالی گفت: ۲ قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی ضامن آهو منطقه میاندشت شهرستان جاجرم این استان عصر روز یکشنبه مشاهده شد.
کد خبر : 19780
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 8:31
مشاهده ۲ قلاده یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم خراسان شمالی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حسین هراتی با بیان اینکه به هنگام سرکشی از محیط بانی های منطقه میاندشت، ۲ قلاده یوزپلنگ را در این منطقه مشاهده کردیم، گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی محل، شرایط جوی و غروب خورشید موفق به عکسبرداری یا فیلمبرداری از آن ها نشدیم.
وی با بیان اینکه هر ۲ یوز مشاهده شده بالغ بودند گفت: از ابتدای زمستان امسال تاکنون این دومین مشاهده از یوزپلنگ در این منطقه است.در مهرماه امسال هم، چنین موردی در منطقه مشاهده شده بود.
هراتی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۰ تن دامدار با پنج هزار راس دام در این منطقه مشغول تعلیف احشام خود هستند، افزود: یکی از مهم ترین تهدیدات یوز ورود دام و سگ گله است که امیدواریم با تمهیدات انجام شده از سوی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بدون هیچ گونه آسیبی از فصل چرای دام در این منطقه که تا ۱۰ فروردین است، گذر کنیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: میاندشت یکی از قدیمی ترین مناطق ۴ گانه کشور به شمار می رود که از سال ۱۳۵۲ تحت حفاظت قرار گرفته است و از جمله بهترین زیستگاه های آهو و یوزپلنگ در کشور به شمار می آید.
شهرستان جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که روزگاری یوزپلنگ کوشکی را در خود جای داده بود و اکنون برای حفاظت و زادآوری به تهران منتقل شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.