مشاهده پلنگ در ارتفاعات املش برای چندمین بار

double-quot تهران - جارپرس - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ در جنگل‌های این شهرستان اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش موفق به تصویربرداری از پلنگ توسط دوربین تله‌ای در ارتفاعات این شهرستان شدند.
کد خبر : 114348
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:16
مشاهده پلنگ در ارتفاعات املش برای چندمین بار

 

به گزارش جارپرس از ایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، لطیف جواهردشتی از مشاهده یک قلاده پلنگ در گیلان خبر داد و اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش به هدایت محیط‌بان شاهپور عبدی موفق به تصویربرداری از پلنگ توسط دوربین تله‌ای در ارتفاعات این شهرستان شدند.

وی افزود: این چندمین بار است که مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش موفق به فیلم‌برداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش تصریح کرد: گزارشات مکرر مردمی و مامورین اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه نشان می‌دهد که این منطقه مامن و زیستگاه فوق‌العاده مناسبی برای این گونه نادر در کشور است.

جواهردشتی با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب جنگل‌های گیلان، بیان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه فرد و وجود دره‌های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده که به جرات می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخش کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی است که در سال جدید با ثبت گونه‌های پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، روباه معمولی، شوکا، گراز، تشی و… توانست بار دیگر گونه‌های منحصربه فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.