مشاهده مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها

double-quot تهران - جارپرس - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها گفت: با توجه به فصل سرما و تغییرات ویروسی مشاهده شده در سویه‌های در حال گردش در کشور، انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است.
کد خبر : 77748
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400 - 18:07
مشاهده مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها

 

محمد رشتی باف با اعلام این خبر اظهار کرد: اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی در تمام شهرستان‌ها به حالت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده هر گونه کانون احتمالی، سریعا نسبت به معدوم سازی آن اقدام نمایند.

وی افزود: افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند باید محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند؛ همچنین ضروری است مرغداران، هرگونه کاهش مصرف آب، دان و نیز کاهش تولید را بی درنگ به دامپزشکی اطلاع داده و ضمنا نسبت به ایمن بودن گله‌های خود با انجام واکسیناسیون  مطمئن باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صرفا از عهده یک دستگاه نظیر دامپزشکی خارج است و لازم است اتحادیه‌ها و نیز سایر دستگاه‌های عضو ستاد آنفلوآنزای پرندگان استان همکاری کامل را با این مجموعه در جهت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و کنترلی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی وی خاطرنشان کرد: مرغداران بایستی هرگونه بیماری و تلفات را سریعاً به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه‌های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند. یادآور می‌گردد سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت گزارش‌های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.