0 نظر
134 بازدید

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات معادلات منطقه ای وجهانی را به نفع ایران تغییر داد

double-quot

تهران – جارپرس – وزیر کشور گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ، معادلات منطقه ای و جهانی را به نفع ایران تغییر داد.

کد خبر : 21052
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 خرداد 1396 - 6:31
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات معادلات منطقه ای وجهانی را به نفع ایران تغییر داد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گزارشی از چگونگی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ارایه کرد.
وی برگزاری انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت را در امنیت کامل توصیف کرد و یادآور شد: تامین امنیت این انتخابات در شرایطی بود که منطقه با جنگ و بحران مواجه است و برگزاری انتخابات بدون مشکل امنیتی نشان دهنده یکی دیگر از تلاش های موفق نیروهای امنیتی و انتظامی کشور است.
رحمانی فضلی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ۱٫۵ میلیون نفر در برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه مشارکت داشته اند، گفت: این گزارش در قالب چند بخش مشخص تشریح می شود که گام اول آن تبیین اصول حاکم بر اجرای انتخابات است.
وی گفت:‌ وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات به تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در چارچوب قوانین و مقررات با اصول مهمی همچون قانون مداری و رعایت مر قانون، برگزاری انتخاباتی سالم آن هم در فضایی کاملا امن، رعایت کامل بی طرفی، صیانت از آراء مردم به عنوان حق الناس، فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، همکاری و هماهنگی کامل و تعامل سازنده با شورای محترم نگهبان و هیأت نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی توانست با تلاش صادقانه همکاران عزیزم در ستاد انتخابات کشور، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و همچنین همکاری تمامی دستگاه های نظامی، اطلاعاتی، قضایی و انتظامی، صدا و سیما و همدلی آحاد مردم و همراهی رسانه ها و مشارکت سازنده احزاب و گروه های سیاسی و وحدت و انسجام مثال زدنی تمامی اقوام و مذاهب، برنامه ها و اقدامات خود را به انجام رساند.
وی اظهار کرد: انتخابات در شرایطی برگزار شده که کشور به لحاظ مؤلفه های سیاست خارجی، امنیت ملی و مسائل داخلی در وضعیتی قرار داشت که حضور گسترده مردم ایران را در صحنه مشارکت بیش از هر دوره دیگر ضروری ساخته بود.
وزیر کشور تصریح کرد: در این میان، بزرگترین و مهمترین پیام حضور پرشور بیش از ۴۱ میلیون نفر از هموطنان عزیز در پای صندوق های رای، اعتقاد مردم به آرمان های انقلاب و اشتیاق آنان برای مشارکت در تعیین سرنوشت میهن اسلامی خود بود.
رحمانی فضلی با تاکید براینکه بدون شک این مشارکت حداکثری توانست تحولات منطقه ای و بین المللی را به نفع نظام و کشورمان تغییر دهد، اظهار داشت:‌ ایجاد هماهنگی در سطوح مختلف اجرایی و نظارت زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی، تشکیل یک هزار و۶۰ هیأت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ها و بخش ها، متشکل از ۱۳ عضو و یکهزار و ۴۸۶ هیأت اجرایی از جمله فعالیت های وزارت کشور بود.
وی تصریح کرد: همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا با ۱۱ عضو که ترکیبی از نمایندگان دستگاه قضا، اجرایی اعم از ثبت احوال، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و معتمدین مردمی هستند با هیأت های نظارت شورای محترم نگهبان و هیأت های نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی در ۳۱ استان، ۴۲۹ شهرستان، ۱۰۵۷ بخش و بکارگیری قریب به ۱۷۰ هزار عوامل انتظامی به منظور تأمین امنیت مستقیم انتخابات در شعب اخذ رأی و استقرار بیش از ۷۱ هزار بازرس با هدف حسن اجرای قانون تنها گوشه ای از اقدامات انجام شده است.
وزیر کشور ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این دوره، برگزاری سه انتخابات مجزا و مبتنی بر سه قانون متفاوت بود که هر کدام از این انتخابات به لحاظ شیوه اجرا، نحوه نظارت و زمانبندی اقدامات از الزامات خاص خود برخوردار بود، درحالیکه تامین امنیت انتخابات آن هم در شرایطی که کشورهای منطقه با جنگ های داخلی و بحران مواجه هستند و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی برای بر هم زدن امنیت داخلی کشور و اخلال در امر برگزاری انتخابات فروگذار نبودند، موضوع دیگری است که تلاش های شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی نیروهای ارزشمند نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان مانع از تحقق اهداف پلید آن ها گشت.
رحمانی فضلی با بیان اینکه در راستای تحقق اصول اعلامی از مرداد ۹۵، سازمان و تشکیلات اجرایی منظمی متناسب با ۴ مولفه اساسی ایمن بودن، سالم بودن، قانونمند بودن و مشارکت حداکثری مردم در قالب ستاد انتخابات کشور و کمیته های زیرمجموعه آن ایجاد شد،‌ خاطر نشان کرد: برای امن بودن انتخابات، ستاد امنیت انتخابات با حضور نمایندگان تمامی دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی برای تضمین سلامت انتخابات هیات های بازرسی انتخابات، کمیته حراست و استعلامات، کمیته پشتیبانی و مالی، سازمان ثبت احوال و کمیته فناوری اطلاعات تشکیل شد.
وی تصریح کرد:‌ برای اطمینان از رعایت مر قانون در فرآیند برگزاری انتخابات، همچنین کمیته حقوقی، هیات های بازرسی و کمیته های فناوری اطلاعات و برای مشارکت حداکثری کمیته پایش در قالب ستاد انتخابات کشور سازماندهی و هماهنگ انجام وظیفه کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.