مسیر صادرات نفت روسیه تغییر کرد

double-quot تهران - جارپرس - وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه موفق شده است کل صادرات نفتی که بر سر اوکراین، هدف تحریم‌های غربی قرار گرفته بود را به کشورهای دوست تغییر دهد.
کد خبر : 118405
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 15:54
مسیر صادرات نفت روسیه تغییر کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، غرب پس از این که مسکو نیروهای نظامی خود را در فوریه سال ۲۰۲۲ به اوکراین اعزام کرد، تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرد که شامل تحریم علیه واردات نفت دریابرد این کشور بود.

نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه در یک کنفرانس انرژی گفت: می‌توانم امروز بگویم که موفق شدیم مسیر صادرات نفتی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته بود را به طور کامل تغییر دهیم و کاهشی در فروش وجود نداشته است.

شولگینوف تاکید کرد که کاهش تولید نفت و گاز روسیه در سال ۲۰۲۳ قابل پیش بینی بود زیرا مسکو از محدودیت‌های غربی و عدم حضور خریداران اروپایی، تحت فشار قرار گرفته است.

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت “گازپروم‌نفت” در همین رویداد گفت: سال ۲۰۲۳، دشوارتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود و فشار ناشی از تحریم‌ها، افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه سرگرم کار برای تغییر جریان صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی خود از بازارهای سنتی این کشور در اروپا، به مناطق آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه است.

هند بزرگترین خریدار گرید نفتی اورال روسیه در مارس بود. صادرات این گرید نفتی به هند، بیش از ۵۰ درصد از کل صادرات دریابرد اورال در ماه میلادی جاری خواهد بود و چین در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اظهار کرد: فروش نفت روسیه به هند، سال گذشته افزایش ۲۲ برابری داشت اما وی به حجم نفت فروخته شده اشاره‌ای نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، نواک گفت: درآمدهای انرژی، ۴۲ درصد از بودجه فدرال در سال ۲۰۲۲ بود که در مقایسه با ۳۶ درصد در سال ۲۰۲۱، افزایش داشت. صنعت انرژی روسیه با وجود چالش تحریم‌ها، پایدار بوده است. روسیه باید به تقویت صادرات انرژی به کشورهای دوست متمرکز شده و به توسعه ابزارهای بیمه ضروری برای پشتیبانی از این تجارت، ادامه دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.