مسکو: اوکراین می‌خواهد با موشک‌های غربی به کریمه حمله کند

double-quot تهران - جارپرس - وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که نیروهای مسلح اوکراین قصد دارند با استفاده از موشک‌های «هیمارس» و «سایه توفان» به «خاک روسیه» از جمله شبه‌جزیره کریمه حمله کنند.
کد خبر : 125944
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 خرداد 1402 - 19:39
مسکو: اوکراین می‌خواهد با موشک‌های غربی به کریمه حمله کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین قصد دارد به قلمرو روسیه حمله کند؛ از جمله به کریمه. آن‌ها این حمله را با موشک‌های هیمارس و سایه توفان انجام خواهند داد.

به گفته شویگو، استفاده از موشک‌های سایه توفان و هیمارس خارج از منطقه عملیات ویژه نظامی حمله فوری به ساختمان‌های تصمیم‌گیری جنگی اوکراین را در پی خواهد داشت.

او گفت: استفاده از این موشک‌ها خارج از حوزه عملیات ویژه نظامی به معنای دخالت کامل ایالات متحده و انگلیس در این مناقشه خواهد بود.

شویگو همچنین مدعی شد که از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) تا امروز نیروهای اوکراینی ۲۶۳ حمله علیه مواضع نیروهای مسلح روسیه در دونتسک و زاپوریژیا ترتیب داده‌اند که همگی دفع شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا حمله قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. کرملین اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که مجموعاً ۴۱ کشور خارجی آماده اعزام نمایندگان خود به نهمین مجمع بین‌المللی نظامی-فنی «ارتش ۲۰۲۳» هستند که در ماه اوت در روسیه برگزار خواهد شد.

او گفت: تا امروز، ۴۱ کشور خارجی ابراز تمایل کرده‌اند که نمایندگانشان را به این مجمع بفرستند. یک نمایش پویا از امکانات نمونه‌های صادراتی محصولات نظامی و دومنظوره برای میهمانان خارجی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.