0 نظر
91 بازدید

مسعود بارزانی: انتخابات اقلیم کردستان عراق امسال باید برگزار شود

double-quot تهران - جارپرس - رهبر حزب دموکرات کردستان عراق امروز چهارشنبه در دیدار با هیئتی از دولت انگلیس بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در سال میلادی جاری تاکید کرد.
کد خبر : 116582
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 15:27
مسعود بارزانی: انتخابات اقلیم کردستان عراق امسال باید برگزار شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی در استان صلاح الدین از هیئتی از دولت انگلیس به ریاست  لرد طارق احمد، معاون خاورمیانه‌ای وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است، در این دیدار که سفیر انگلیس در عراق و سرکنسول انگلیس در اربیل نیز حضور داشتند، لرد احمد از مبارزات و تلاش‌های بارزانی قدردانی کرد و از نقش و تأثیر وی در ثبات منطقه و عراق قدردانی کرد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار همچنین وضعیت سیاسی اقلیم، تحولات روند سیاسی عراق و روابط اقلیم کردستان و دولت فدرال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخشی دیگر از این دیدار، در خصوص وضعیت اقلیم کردستان و اختلافات سیاسی احزاب کرد تبادل نظر شد و بارزانی بر ضرورت برگزاری انتخابات در سال جاری تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، روابط اقلیم کردستان و انگلیس از دیگر موضوعات این دیدار بود و دو طرف بر اهمیت تقویت و توسعه این روابط تاکید کردند.

پیشتر حزب دموکرات کردستان نسبت به برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان هشدار داده و تاکید کرده بود که این انتخابات حداکثر تا ماه اکتبر برگزار شود.

گفتنی است، پارلمان کردستان در ماه اکتبر ۲۰۲۲ تصویب کرد که فعالیت این نهاد یک دوره دیگر تمدید شود و انتخابات یک سال دیگر به تعویق افتد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.