0 نظر
203 بازدید

مردم ۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات اهدا کردند

double-quot
تهران – جارپرس – معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: به رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه حرم های مطهر در عراق و سوریه اهدا کردند.
کد خبر : 29393
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 - 9:18
مردم ۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات اهدا کردند

به گزارش جارپرس از معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات، یوسف افضلی روز شنبه افزود: با توجه به استقبال مردم در خصوص کمک به این مهم، برای امسال پیش بینی می کنیم این رقم به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی با اشاره به انتشار برخی شبهه‌ افکنی‌ها در فضای مجازی در خصوص کمک های مردمی گفت: در حالی که برخی با طرح این پرسش که آیا بهتر نیست به جای هزینه در عتبات، به فقرا کمک شود، به ایجاد شبهه می‌پردازند، همین اقشار کم‌ برخوردار جامعه از استان‌هایی مانند خراسان جنوبی بیشترین میزان مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات را دارند.
افضلی به نقش اتاق‌های فکر وهابی، صهیونیستی و سعودی در شبهه افکنی و ایجاد تفرقه میان شیعیان اشاره کرد و افزود: در حادثه سیل اخیر، شاهد موج همدلی برادران عراقی در ارسال موکب‌ها، محموله‌های غذایی و نیروهای حشد الشعبی جهت کمک به هموطنان سیل‌زده بودیم که تبلیغات سوء دشمنان در تفرقه‌اندازی را نقش بر آب کرد.
وی تصریح کرد: پیش از اینها برخی شکل‌گیری موکب‌های اربعینی را زیر سوال می‌بردند اما حالا با عنایت اهل بیت(ع) و معجزه اربعین حسینی، شاهد این هستیم که موکب‌ها تبدیل به یکی از منسجم ترین، کاراترین و آماده ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی تبدیل شده‌اند.
افضلی ساختار مردمی، چالاکی در سازماندهی، عمل جهادی و خدمت بدون چشم داشت مالی را از مهمترین دلایل موفقیت موکب‌ها در شرایط بحرانی دانست و افزود: کمتر از ۲۴ ساعت پس از فراخوان سردار سلیمانی از اربعینی‌ها، شاهد برپایی موکب‌های پذیرائی و اسکان در خوزستان و لرستان بودیم.
وی اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات را اصلی‌ترین‌ پشتوانه این ستاد عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم کمک‌های نقدی و غیر نقدی اهدایی مردم در همین ایام کوتاهی که از سال ۹۸می‌گذرد، پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت خیرین در بازسازی و توسعه عتبات امسال به ۱۲۰میلیارد تومان برسد.
معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۳۳*(ستاره دویست و سی و سه مربع) کمک‌های نقدی خود را اهداء کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.