وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم تشییع استاد شجریان در مشهد با حضور مردم برگزار می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت درگذشت استاد آواز ایران گفت: شجریان نماد ادبیات و موسیقی ایران بود. صالحی ادامه داد: مردم از دو گوش صدای شجریان را می شنیدند هم از طریق آوای موسیقی او و هم از طریق حلاوتی که شعر و ادبیات ایران داشت.
کد خبر : 33975
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 - 9:33
مراسم تشییع استاد شجریان در مشهد با حضور مردم برگزار می‌شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت درگذشت استاد آواز ایران گفت: شجریان نماد ادبیات و موسیقی ایران بود.

سید عباس صالحی صبح جمعه با حضور مراسم تشییع و نماز بر پیکر مرحوم شجریان در بهشت زهرای تهران در جمع خبرنگاران، شجریان را یکی از بزرگان هنر ایران دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مرحوم شجریان جایگاه خاصی در موسیقی ایران داشته و دارد؛ یکی از ویژگی های عمده و مهم ایشان این بود که حلاوت ادبیات را با شیرینی موسیقی ترکیب کرد به طوری که بخش قابل توجهی از ماندگاری ادبیات ایران هم ادبیات کلاسیک و هم معاصر با موسیقی استاد شجریان در جان مردم جای گرفت.

صالحی ادامه داد: مردم از دو گوش صدای شجریان را می شنیدند هم از طریق آوای موسیقی او و هم از طریق حلاوتی که شعر و ادبیات ایران داشت.

وزیر ارشاد تاکید کرد: انتخاب های او و فرصت هایی که ارتباط مردم با پیام ها و نکات محتوایی و حکمت ادبی ایران وجود داشت از طریق آواز و موسیقی او به دل مردم راه می یافت.

مراسم تشییع در مشهد با حضور مردم برگزار می شود

صالحی اظهار داشت: قرار است پیکر مرحوم شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث در طوس دفن شده و عصر امروز نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، تشییع وی در مشهد انجام شود.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم این مراسم با حضور مردم برگزار شود.

پیکر مرحوم شجریان استاد موسیقی و آواز ایران صبح امروز جمعه در بهشت زهرای تهران تغسیل و با حضور خانواده و فعالان فرهنگی و هنر موسیقی نماز میت بر پیکر وی اقامه شد.

حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نماز میت را بر پیکر خسروی آواز ایران اقامه کرد.

استاد محمدرضا شجریان که برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود، پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز، پنجشنبه در بیمارستان جم تهران درگذشت.

استاد آخرین بار در ۱۴ مهر ۹۹ با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شده و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.

خواننده پیشکسوت ایرانی در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت؛ او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.