0 نظر
175 بازدید

مراسم احیای شب نوزدهم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

double-quot

شهرری ـ جارپرس ـ مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سحر روز چهارشنبه با حضور مردم مومن و خداجو در مصلای بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

کد خبر : 21223
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 4:50
مراسم احیای شب نوزدهم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، زائران و مجاوران خداجو و مومن حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عارفانه و عاشقانه خود در این مراسم معنوی دست نیاز به درگاه بی‌کران رحمت حق برداشته و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) دعا کردند.
مراسم معنوی نخستین شب از لیالی قدر در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد و سپس با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.
سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه قم بخش دیگر این مراسم باشکوه و معنوی بود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم با بیان اینکه شب قدر قلب و نقطه عطف ماه رمضان است، افزود: این شب و روز منتهی به آن حرمت بالایی دارد و که باید قدردان آن بود.
وی با بیان اینکه مومنان در این شب و در دعای جوشن کبیر ۱۰۰ مرتبه ندای خلاصی از آتش جهنم سر می دهند، افزود: همانگونه که در روایات پیشوایان دینی آمده است، اعتقاد به معاد، بهشت و جهنم باعث می شود انسان از گناه و آتش جهنم نجات یابد.
رفیعی گفت: ائمه(ع) به نجات انسان ها از آتش جهنم اهمیت داده اند و مردم را به بهانه های مختلف به موضوع معاد، بهشت و جهنم توجه داده اند و این نشان می دهد نباید جهنم را سبک جلوه دهیم.
وی با بیان اینکه یاد جهنم و معاد باعث سرخی رنگ چهره پیامبر(ص) می شد، ادامه داد: اعتقاد به معاد انسان را از دروغگویی، تهمت، اختلاس و فساد مالی باز می دارد چرا که گناه نتیجه ضعف اعتقاد به جهنم و قیامت است.
رفیعی با اشاره به راه های خلاصی انسان از آتش جهنم گفت: پیامبر اعظم(ص) در حدیثی فرموده است کسی که نفس خود را حین ترس، رغبت (به گناه)، شهوت وغضب کنترل کند، آتش بر او حرام می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.