مدیر عامل شهرک‌های صنعتی تهران: نگفتم عامل کمبود برق، استخراج رمز ارز است!

double-quot تهران - جارپرس - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با تاکید بر اینکه جمله‌ای مبنی بر اینکه "عامل کمبود برق، استخراج رمز است" عنوان نکرده، گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای تولید رمز در شهرک‌های صنعتی تهران صادر نشده، البته به طور کلی استخراج رمز ارزها در قطعی برق کشور تاثیر دارند، اما متولی این موضوع صنعت برق است.
کد خبر : 44334
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 23:57
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی تهران: نگفتم عامل کمبود برق، استخراج رمز ارز است!

به گزارش جارپرس از ایسنا، در پی قطع گسترده برق در چند کلانشهر ایران در روز گذشته، از قول مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران اعلام شد که استخراج رمز ارز و بیت کوین دلیل قطعی برق است، اما او امروز این صحبت‌ها را تکذیب کرد و گفت از صحبت‌هایش اشتباه برداشت شده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر در فضای مجازی گزارش‌هایی از حضور چینی‌ها برای استخراج بیت‌کوین در ایران منتشر شده و این گمانه‌زنی مطرح شده که یکی از دلایل قطعی گسترده برق در سال جاری افزایش چشمگیر استخراج رمزارزها به صورت قانونی و غیرقانونی است.

صابر پرنیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از قول من اعلام شده که استخراج رمزارز عامل قطعی برق است اما حرف من این نبود. موضوع این است که با توجه به کمبود برق در شهرک‌های صنعتی تهران، باید به این نکته توجه شود که برای واحدهای صنعتی اشتغال مهمتر از استخراج رمزارز است. به عبارت دیگر اولویت ما استفاده از برق برای ایجاد اشتغال است نه برای تولید ارزهای دیجیتال.

هیچ واحد استخراج رمز ارزی در شهرک‌های صنعتی تهران مستقر نیست

وی با بیان اینکه تا امروز هیچ مجوزی برای تولید رمز در شهرک‌های صنعتی تهران صادر نشده، تصریح کرد: علت صادر نشدن مجوز برای رمز ارزها، نبود زیرساخت‌های لازم، لزوم حفظ اشتغال موجود و کمک به بهره برداری واحدهای صنعتی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند بوده و پیش بینی می‌شود ظرف امسال و سال آینده حدود ۱۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه جمله‌ای مبنی بر اینکه “عامل کمبود برق، استخراج رمز است” عنوان نکرده، تصریح کرد: با توجه به کمبود برق برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی تهران و توسعه، حفظ اشتغال واحدهای موجود و به بهره برداری رساندن واحدهای جدید مهم‌تر از استخراج رمز ارز است.

البته پرنیان با بیان اینکه به طور کلی استخراج رمز ارزها در قطعی برق کشور تاثیر دارند، گفت: متولی این موضوع من نیستم بلکه صنعت برق است که می‌توانند درباره میزان تاثیر آن صحبت کند.

روز گذشته برق ۲۳۱۳ واحد صنعتی قطع شد

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران روز گذشته ۲۳۱۳ واحد صنعتی بدون اطلاع با قطعی برق مواجه شدند که این مسئله باعث از بین رفتن مواد اولیه و محصول تولیدی، آسیب به سیستم‌های الکترونیکی تولیدی و بیکاری نیروهای کارگری می‌شود.

پرنیان در پایان درخواست کرد که طبق ماده ۲۵ قانون تسهیل فضای کسب و کار در صورت کمبود انرژی واحدهای تولیدی در اولویت قطع انرژی قرار نگیرد، اما اگر شرایط کشور ایجاب کرد، حتماً با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی انرژی واحدهای صنعتی قطع شود تا بتواند با مدیریت آسیب و خسارت را به حداقل ممکن برسانند.

وی در پاسخ به اینکه چرا خاموشی‌های امسال حتی در شهرک‌های صنعتی بیشتر شده، گفت: زمستان سال گذشته برق واحدهای صنعتی به طور کلی قطع نشد، اما علت قطعی برق در سال جاری کمبود گاز نیروگاه‌ها عنوان شده که در پی آن اول برق مشترکین پرمصرف را قطع کردند که از جمله آنها واحدهای صنعتی هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.