مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف: با نانوایان متخلف برخورد می شود

double-quot

تهران-جارپرس-مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران از آغاز بازرسی ها بر روند اجرای قیمت نان از امروز خبر داد و گفت : با هرگونه افزایش بیش از ۱۵ درصد بهای نان در تهران برخورد خواهد شد.

کد خبر : 23825
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 - 8:15
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف: با نانوایان متخلف برخورد می شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از اتاق اصناف کشور، «حسین درودیان» با اشاره به صدور بخشنامه افزایش قیمت نان گفت: این بخشنامه در راستای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار است که مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان از آذر ماه را تصویب کرد.
وی ادامه داد: افزایش قیمت نان که پس از گذشته سه سال با هدف رقابت‌پذیری و افزایش کیفیت تولید درنظر گرفته شده، برای تهران ۱۵ درصد تعیین شده و برای سایر استان ها با نظارت استانداری و فرمانداری ها خواهد بود.
درودیان تصریح کرد: در تهران اتاق اصناف تهران مسئول نظارت بر اجرای دقیق قیمت نان را برعهده دارد و بازرسان واحد مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف از امروز بر روند فعالیت ها در این بخش نظارت خواهند داشت.
وی ادامه داد: بنا بر این مصوبه وزن چانه خمیر نان بربری ۵۱۰ گرم، تافتون سنتی ۲۳۰ گرم، نان لواش و تافتون گردان ۱۴۰ گرم و نان سنگک ۵۶۰گرم اعلام شده است. بر این اساس قیمت دقیق نان بر اساس نرخنامه ای است که از سوی اتحادیه های ذیربط به نانوایی ها ابلاغ شده است.
به گفته وی، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران علاوه بر کنترل و نظارت بر قیمت نان بر صحیح بودن میزان چانه نان در نانوایی ها نیز نظارت خواهد کرد.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران از نانوایان خواست در خصوص قیمت نان رعایت حقوق شهروندان را داشته باشند و تاکید کرد : شهروندان نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با شماره ۱۲۴ بازرسی تهران تماس حاصل نمایند.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد قیمت نان از آذرماه ۱۵ درصد افزایش می یابد و این افزایش تنها مربوط به نان های سنتی است و شامل نان های حجیم و فانتزی نمی شود.
براساس بخشنامه اتاق اصناف نان بربری با وزن چانه ۵۱۰ گرم ۷۵۰ تومان، نان تافتون سنتی با وزن ۲۳۰ گرم ۴۵۰ تومان، نان لواش و تافتون گردان با وزن ۱۴۰ گرم ۲۴۰ تومان و نان سنگک با وزن ۵۶۰گرم ۹۲۰ تومان است.
گفتنی است میزان افزایش قیمت در هر استان متفاوت و با نظر استاندار است و در تهران با نظر رئیس اتاق اصناف تعیین می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.