مدیران کاروان های حج ۹۶ آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند

double-quot

تهران – جارپرس – مدیرکل کارگزاران سازمان حج و زیارت گفت: ۵۹۰ مدیر کاروان های اعزامی حج تمتع سالجاری و نیز تمامی عوامل آنها آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند.

کد خبر : 21834
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396 - 5:34
مدیران کاروان های حج ۹۶ آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حمید رضا محمدی با بیان اینکه مدیران کاروان ها و عوامل آنها توسط اساتید مجرب امداد و نجات با جدیدترین شیوه های کمک رسانی آشنا شده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند، افزود: باتوجه به شرایط و حساسیت موجود و برای برگزاری یک حج عزتمند و آرام سعی کرده ایم در انتخاب مدیران کاروان ها از بهترین و مجرب ترین افراد استفاده کنیم.
وی با تاکید براینکه به تمامی افراد یادشده آموزش های لازم در تمامی عرصه هایی که مورد نیاز زائران خواهد بود، ارایه شده است، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد مدیر،۱۱۷ نفر نیز به عنوان مدیر مجموعه انتخاب شده که از این تعداد ۹۰ نفر در مکه و مابقی در مدینه منوره مستقر خواهند شد.
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی با مسئولیت مرکزیت پزشکی و بهره مندی از اساتید مجرب مراکز پزشکی در سطح کشور در قالب هفت منطقه به انجام رسیده است، گفت: همچنین آموزش های لازم در خصوص ضوابط و قوانین مورد نیاز زائران نیز به این افراد ارایه شده است.
وی در پاسخ به این سوال که برگزاری حج امسال را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: با توجه به انتخاب عوامل اجرایی و مدیران مجرب کاروان ها و تدابیر اندیشیده شده شاهد یک حج عزتمند و آرام خواهیم بود.
محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدیران کاروان ها افرادی خدوم و از بهترین ها انتخاب شده اند از زائران می خواهیم به این عزیزان اعتماد کنند و با آنان همراهی کنند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل ار مسئولان سازمان حج و زیارت، امسال ۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی در قالب ۶۰۰ کاروان با ۳۳۵ پرواز از ۲۰ ایستگاه پروازی کشور در قالب ۴۰ هزار و ۲۶۰ زائر مرد و ۴۰ هزار و ۳۳۶ زائر زن برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می شوند.
بر همین اساس از ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر اعزامی ۸۰ هزار و ۵۹۶ نفر زائر و مابقی در قالب نیروهای ستادی، اجرایی، تدارکات، کادر پزشکی، امداد و نجات، خدمات، حمل و نقل و غیره هستند.
برپایه این گزارش، امسال ۸۵ هزار فیش قربانی برای زائران در اختیار مدیران کاروان ها قرار می گیرد و همچنین به تمامی زائران یک بسته فرهنگی اهداء خواهد شد.
گفتنی است زائران ایرانی با ۱۷۹ پرواز به مدینه منوره و با ۱۵۶ پرواز دیگر وارد جده خواهند شد که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته اولین کاروان در نهم مرداد از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان می شوند و اولین کاروان حجاج نیز در ۱۵ شهریور به کشور باز خواهد گشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.