مدیران شرکت‌های انگلیسی ۱۱۸ برابر کارگران حقوق دریافت می کنند

double-quot تهران- جارپرس- یک اندیشکده انگلیسی گزارش داد که در سال ۲۰۲۲ مدیران ارشد شرکت‌های این کشور ۱۱۸ برابر بیشتر از کارگران تمام وقت حقوق دریافت کردند.
کد خبر : 132299
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 8:39
مدیران شرکت‌های انگلیسی ۱۱۸ برابر کارگران حقوق دریافت می کنند

به گزارش جارپرس  از  ایرنا به نقل از الجزیره، اندیشکده «مرکز حقوق بالا» سه‌شنبه اعلام کرد که مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌های بزرگ انگلیس در سال ۲۰۲۲ و در دوره بحران هزینه‌های بالای زندگی به طور متوسط حدود چهار میلیون پوند افزایش حقوق داشتند.

این گزارش افزود که مدیران اجرایی «شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز» در سال گذشته میلادی ۱۱۸ برابر بیشتر از کارکنان تمام وقت حقوق گرفتند. این رقم در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۸ برابر بود.

این گزارش حاکی است که ۳۵۰ شرکت حاضر در شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز ۱.۳ میلیارد پوند (۱.۷ میلیارد دلار) به ۵۷۰ تن از مدیران خود حقوق دادند.

یافته‌های گزارش مذکور نشان می‌دهد که یک مدیر در سال گذشته میلادی به طور متوسط ۳.۹ میلیون پوند (پنج میلیون دلار) دریافت کرده است.

پاسکال سوریوت رئیس شرکت داروسازی آسترازنکا با دریافت ۱۶.۶ میلیون پوند (۲۱.۵ میلیون دلار) بالاترین حقوق را در میان مدیران دریافت کرده است.

اتحادیه‌های کارگری این وضعیت را مضحک و نامتناسب توصیف کردند. پال نوواک دبیرکل کنگره اتحادیه تجاری انگلیس گفت: در حالی که بودجه میلیون‌ها خانواده به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، کاهش یافته است دستمزد مدیران افزایش شدیدی داشته است.

لاک هیلدیارد مدیر مرکز حقوق بالا نیز اظهار کرد: در حالی که بسیاری از خانوارها با هزینه‌های بالای زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند یک مدل اقتصادی وجود دارد که افزایش نیم میلیون پوندی (۶۳۷ هزار دلار) مدیران اجرایی میلیونر را در اولویت قرار می‌دهد. این وضعیت به جای اشتباهی ختم می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.