مدیر سیا به کره جنوبی سفر کرد

double-quot

تهران – جارپرس – مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا” برای شرکت در یک نشست داخلی به کره جنوبی سفر کرده است.

کد خبر : 20477
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 9:58
مدیر سیا به کره جنوبی سفر کرد

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از خبرگزاری فرانسه، سفارت آمریکا در سئول با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که مایک پمپئو مدیر سازمان سیا امروز دوشنبه برای یک دیدار و نشست داخلی به کره جنوبی سفر کرده است.

پیش از این گزارش هایی درباره سفر اعلام نشده مدیر سیا به کره جنوبی منتشر شده بود، آن هم در شرایطی که تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تشدید شده است.

روزنامه چوسان ایلبو کره جنوبی دوشنبه گزارش داد که پمپئو اواخر هفته گذشته وارد سئول شده است و نشست‌هایی را پشت درهای بسته با رئیس سازمان جاسوسی کره جنوبی و مقام‌های ارشد دفتر ریاست جمهوری این کشور برگزار کرده است.

این روزنامه به نقل از چند منبع اطلاعاتی نوشت: مدیر سیا در این نشست‌ها، جزئیات مفصلی از سیاست دولت ترامپ در قبال پیونگ یانگ را اعلام کرده و وضعیت رهبری سیاسی کره شمالی را مورد ارزیابی قرار داده است.

این گزارش افزود: مدیر سیا در این دیدارها، دیدگاه های خود را درباره چشم انداز روابط واشنگتن و سئول پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹ می کره جنوبی اعلام کرده است.

یک مقام سفارت آمریکا در سئول نیز تایید کرده است که مدیر سیا در کره جنوبی به سر می برد ولی حاضر به توضیح بیشتر نشده است.

وی گفت: مدیر سیا و همسرش برای دیدارهای داخلی با نیروهای آمریکایی مستقر در کره و مقام های سفارت، در سئول هستند. وی قصدی برای دیدار با مقام های کاخ ریاست جمهوری یا هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضع سختگیرانه ای را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده و تاکید نموده است که حاضر است بدون کمک چین مساله هسته ای و موشکی کره شمالی را حل و فصل کند.

این تحولات در شرایطی است که آمریکا انتقال بخش هایی از سامانه دفاع موشکی تاد به کره جنوبی را آغاز کرده است.

استقرار سامانه موشکی تاد می تواند موجب تشدید تنش در منطقه شود چرا که به اعتقاد تحلیلگران سیاسی و نظامی، توازن راهبردی قدرت را بر هم می زند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.