0 نظر
120 بازدید

مدودف: پس از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، روسیه دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت

double-quot تهران - جارپرس - معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو پس از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت.
کد خبر : 88514
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 فروردین 1401 - 19:32
مدودف: پس از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، روسیه دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در تلگرام نوشت: سوئد و فنلاند با جدیت  در مورد امکان پیوستن به ناتو گفتگو می کنند. خود ائتلاف آماده است آنها را بپذیرد … در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل رویه‌های بوروکراتیک.

وی در ادامه افزوده است: ایالات متحده اکنون در حال “خوش آمدیدگویی” به نمایندگان اروپای شمالی از همه جا است. شما با ترس درخواست کنید و ما فوراً به شما اجازه می دهیم. این به چه معناست؟ این بدان معناست که روسیه دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت.”

وی نوشته است: روسیه باید نیروهای زمینی و پدافند هوایی خود را تقویت کند و در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف، نیروهای دریایی قابل توجهی را در خلیج فنلاند مستقر کند.

او همچنین هشدار داد در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو «دیگر نمی‌توان در مورد وضعیت عاری از سلاح هسته‌ای در منطقه بالتیک صحبت کرد».

او افزود که چنین تصمیمی باعث می‌شود که طول مرزهای زمینی ناتو با روسیه بیش از دو برابر شود و در صوت عملی شدن این تصمیم، مسکو قطعا به آن واکنش نشان خواهد داد.

سخنان مدودف در حالی بیان شده که نظرسنجی ها در هر دو کشور سوئد و فنلاند حاکی از حمایت شهروندان از پیوستن کشورشان به پیمان ناتو است.

مدودف افزود که هر نوع تصمیمی از این دست باعث اقدام روسیه برای تقویت جدی قدرت زمینی، پدافند هوایی و نیروهای دریایی خود در خلیج فنلاند خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.