0 نظر
138 بازدید

مخالفت عمار حکیم با شرکت کرکوک درهمه پرسی کردستان

double-quot

تهران – جارپرس – عمار حکیم رهبر جریان ‘حکمت ملی’ با تاکید بر اینکه کرکوک باید استانی برای تمام عراقی ها باقی بماند، مخالفت خود با پیوستن این استان به همه پرسی استقلال کردستان را نشان داد.

کد خبر : 22624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 8:34
مخالفت عمار حکیم با شرکت کرکوک درهمه پرسی کردستان

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری نینا عراق، وی در دیدار با ‘طورهان المفتی’ وزیر دولت عراق در امور استان ها تاکید کرد که استان کرکوک عراق باید استانی برای تمامی مردم عراق باشد و دست یافتن به راه حل در خصوص (مشکلات) این استان در صورتی که اراده جمعی وجود داشته باشد، ممکن است.
حکیم همچنین بر اهمیت بهره گیری از پیروزی در تلعفر برای تحقق صلح اجتماعی و اهمیت بازسازی شهرها و اهتمام به فداکاری های مردم در جریان برای آزادسازی شهرها با کلیه امکانات، تاکید کرد.
حکیم همچنین تاکید کرد که جریان حکمت ملی عراق درهای خود را به روی همه و کسانی که از ویژگی پاکدستی و شایستگی های لازم برخوردار بوده و با جریان حکمت در چارچوب ملی که حقوق همه را تضمین کند اتفاق نظر داشته باشد، بازگذاشته است.
به گزارش ایرنا، شورای استان کرکوک روز سه شنبه به مشارکت این استان در همه پرسی جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق در ۳ مهر /۲۵ سپتامبر رای مثبت داد.
همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق توسط عرب ها و ترکمن‌ها که ساکنان اصلی کرکوک هستند، تحریم شده است و طبق ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق و بر اساس رای دادگاه اداری عراق در ۱۷ آگوست ۲۰۱۷، مجلس محلی کرکوک و اقلیم کردستان حق دخل و تصرف در مناطق مورد اختلاف را نخواهند داشت.
اقلیم کردستان عراق و احزاب کرد عراقی حدود ۲ ماه پیش بدون حضور دو حزب سیاسی، در نشستی با مسعود بارزانی رئیس اقلیم، تصمیم گرفتند که همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را در ماه نهم سال جاری میلادی(۲۵ سپتامبرـ سوم مهرماه ۱۳۹۶) میلادی برگزار کنند.
خبر تصمیم اربیل مبنی بر برگزاری همه پرسی در ۲۵ سپتامبر سالجاری، موجب واکنش ها و مخالفت های جدی در داخل و خارج از عراق شد.
این تصمیم اقلیم کردستان عراق موجب واکنش های منفی کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و ترکیه شده است و این کشورها مخالفت جدی خود را با هر گونه تغییر در تمامیت ارضی کشورهای منطقه اعلام کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.