0 نظر
162 بازدید

محمود عباس: تصمیم های آمریکا را نمی پذیریم

double-quot
مسکو – جارپرس – رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که با تلاش های آمریکا برای تحمیل راه حل های خود مقابله و آن را رد می کند.
کد خبر : 26141
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 6:05
محمود عباس: تصمیم های آمریکا را نمی پذیریم

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به روسیه سفر کرده است در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: همان طور که می دانید روابط با ایالات متحده در شرایط مناسبی قرار ندارد، ما همه تماس ها را با آمریکا متوقف کرده ایم.
وی ادامه داد: آمریکا به دنبال اجرای طرحی با عنوان معامله قرن است و گام نخست در اجرای آن را با انتقال سفارت خود به قدس انجام داد و ازطرف دیگر تصمیم گرفت مساله پناهندگان فلسطینی را که برای ما مهم است را از روی میز مذاکرات کنار بگذارد.
عباس خاطرنشان کرد: از اقدامات آمریکا ناراضی هستیم به همین دلیل روابط خود با این کشور قطع کرده ایم.
وی با بیان اینکه منطقه خاورمیانه و فلسطین در وضعیت بسیار دشواری بسر می برد، اضافه کرد: بحران دیگری فلسطین را فرا می گیرد. در وهله اول این مرتبط با تلاش ها و طرح های رژیم صهیونیستی برای احداث شهرک نشین های جدید در نزدیکی قدس است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: این مساله ما را به شدت نگران کرده است چرا که برای هزاران فلسطینی ساکن در این منطقه نگرانیم.
رئیس جمهوری روسیه نیز به نوبه خود با استقبال از سفر عباس به روسیه، بر عزم مسکو بر حل مساله فلسطین تاکید کرد.
پوتین با ابراز خرسندی از سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه برای تماشای بازی فینال جام جهانی، اظهار داشت: از اینکه فرصتی پیش آمده تا با هم در خصوص مسائل مختلف گفت وگو کنیم، خوشحالم.
به گزارش ایرنا، پوتین پیش از این دیدار با «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان نیز دیدار کرد و دو طرف درخصوص همکاری های دوجانبه از جمله در عرصه فنی – نظامی گفت وگو کردند.
روسیه از تاسیس حکومت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس (شرقی) حمایت می کند.
مقام های روسیه بر خلاف آمریکا با جنبش حماس ارتباط دارند و آن را جنبش تروریستی نمی دانند.
روسیه خواهان وحدت جنبش حماس و فتح است و آن را شرط مهم برای تاسیس حکومت فلسطین می داند.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه روز سه شنبه هفته گذشته با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره اوضاع نوار غزه تلفنی گفت وگو کرد.
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت وگوی تلفنی با میخاییل بوگدانف، وی را در جریان اوضاع نوار غزه بویژه وضعیت اجتماعی و اقتصادی سخت این منطقه که بر اثر محاصره رژیم صهیونیستی بوجود آمده است، قرار داد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر عزم رهبری این جنبش برای احیای وحدت گروه های فلسطینی بر اساس توافق های به دست آمده میان جنبش های حماس و فتح با میانجیگری مصر، تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.