محمود عباس: آمریکا صلاحیت نظارت بر روند صلح خاورمیانه را ندارد

double-quot

تهران-جارپرس-محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال اقدام جنجالی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا دیگر صلاحیت نظارت بر روند صلح خاورمیانه را ندارد.

کد خبر : 23997
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 - 10:27
محمود عباس: آمریکا صلاحیت نظارت بر روند صلح خاورمیانه را ندارد

به گزارش امروز (شنبه) پایگاه خبری رام الله الاخباری، عباس، افزود: ما مخالف موضع آمریکا در قبال قدس هستیم و معتقدیم دیگر آمریکا شایستگی نظارت بر روند صلح خاورمیانه را ندارد.
وی همچنین از اجماع بین‌المللی و نشست شورای امنیت درخصوص محکوم کردن تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی استقبال کرد.
وی تاکید کرد: سخنان نماینده ایالت متحده آمریکا در شورای امنیت درباره قدس را رد می‌کنیم؛ این موضع مخالف با موضع تمامی کشورهاست؛ تصمیم ترامپ مخالف تمامی قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و اصولی است که روند صلح براساس آن پایه گذاری شده است.
عباس با تاکید بر مخالفت با تصمیم ترامپ، آن را به منزله پیامی در راستای حمایت جدی از حقوق ملت فلسطین و مساله قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین خواند.
وی همچنین بر ادامه تلاش‌های خود برای مقابله با این تصمیم دونالد ترامپ متعهد شد.
از سوی دیگر شبکه الجزیره اعلام کرد: صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، تا زمانی که ترامپ از تصمیم خود درباره قدس بازنگردد فلسطین با آمریکا روابطی نخواهد داشت.
عریقات افزود: رهبری فلسطین همه گزینه‌ ها را برای پاسخ به این تصمیم ترامپ بررسی می‌ کند.
وی اظهار داشت: هر فلسطینی که درباره روند صلح با طرف آمریکایی به مذاکره بنشیند به منزله به رسمیت شناختن این تصمیم ترامپ از سوی وی است.
ترامپ روز چهارشنبه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور داد تا سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل شود.
روز قبل اعلام این تصمیم، ترامپ با عباس تماس تلفنی گرفته و او را در جریان این اقدام قرار داده بود، اما رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این تصمیم را رد و نسبت به پیامدهای خطرناک آن به رییس جمهور آمریکا هشدار داده بود.
تصمیم ترامپ اجرای قانون به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است که کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ آن را تصویب کرد، اما این قانون به رئیس‌جمهوری آمریکا این اجازه را می‌دهد که این تصمیم را به مدت شش ماه به تاخیر اندازد و این همان شیوه سه رئیس‌ جمهوری قبل از ترامپ در راستای حفظ منافع حیاتی آمریکا بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.