محمدرضا گرایی قهرمان المپیک شد

double-quot تهران - جارپرس - نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل حریفی از اوکراین به مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت.
کد خبر : 63979
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 16:11
محمدرضا گرایی قهرمان المپیک شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک توکیو، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال و برای کسب مدال طلای المپیک به مصاف پرویز نصیب‌اف از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر ۱ به برتری رسید و به مدال با ارزش طلای المپیک رسید.

محمدرضا گرایی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(چهارشنبه) برگزار شد، در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا ۸ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان ۵ بر ۵ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در نیمه نهایی نیز برابر راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد.

این دومین مدال طلا و سومین مدال کاروان ایران در توکیو بود. پیش از این جواد فروغی در تیراندازی و محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی به ترتیب صاحب مدالهای طلا و برنز شده بودند.

کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی به ۳ مدال طلا رسید و محمدرضا گرایی پس از ۹ سال موفق شد کشتی فرنگی ایران را صاحب چهارمین مدال طلای المپیک کند. فرنگی‌کاران ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو نتوانستند به مدال طلا برسند و در آنجا دو برنز گرفتند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با هدایت محمد بنا و با ۵ ملی‌پوش عازم توکیو شده بود با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

محمدرضا گرایی در ۷۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی رسیدند و علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک نشد و نماینده‌ای در این وزن نداشت. برادران گرایی اهل شیراز بوده و سالها زیر نظر رحیم گیوی مربی سازنده استان فارس پرورش یافته اند.

فرانک استابلر از آلمان و محمدابراهیم السید از مصر نیز به مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک رسیدند. استابلر دارنده ۳ طلای جهان پس از کسب مدال برنز المپیک از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.