0 نظر
162 بازدید

محدودیت تردد ناوگان کشتیرانی ایران برطرف شد/پیش از لغو تحریم ها با پرچم کشورهای دیگر تردد می کردیم

double-quot

تهران – جارپرس -مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برطرف شدن محدودیت تردد ناوگان کشتیرانی ایران به بنادر جهان ،گفت: پیش از لغو تحریم ها، کشتی های ایرانی تنها با پرچم سایر کشور ها می توانستند در آبهای بین المللی تردد کنند.

کد خبر : 20718
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 - 10:57
محدودیت تردد ناوگان کشتیرانی ایران برطرف شد/پیش از لغو تحریم ها با پرچم کشورهای دیگر تردد می کردیم

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، محمد سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران،از افزایش پوشش بیمه ای یک میلیارد دلاری برای کشتی های ایرانی از طریق بیمه اتکایی کلوپ’ پی اند ای’ لندن با همکاری بیمه نروژ خبرداد.
وی افزود: با اجرایی شدن برجام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار موفق به دریافت پوشش بیمه ای ۷۵ میلیون دلاری شد و سپس این پوشش بیمه ای به ۴۵۰ میلیون دلار و یک میلیارد دلار افزایش یافت.
سعیدی گفت:‌ هم اکنون ۹۰ درصد کشتی های ما با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به بنادر جهان تردد می کنند و تمام مشکلات مربوط به موسسات رده بندی برای کشتی های ایرانی نیز برطرف شده است.
وی در ادامه با اشاره به قرارداد این شرکت برای ساخت ۱۰ فروند کشتی بزرگ کانتینری و فله‌بر گفت: این قرارداد در سال ۲۰۰۸ بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیوندای کره جنوبی برای ساخت ۱۷ فروند کشتی با پرداخت ۱۵۸ میلیون دلار پیش پرداخت منعقد شد که متاسفانه به علت تحریم های ظالمانه پس از مدتی توسط کره ای ها به حالت تعلیق درآمد و این شرکت کرهای حتی ادعای دریافت خسارت ۱۷۸ میلیون دلاری نیز داشتند.
سعیدی افزود: با لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام مذاکرات ما با کره ای آغاز شد و در نهایت این شرکت کرهای موافقت کرد با این پیش پرداخت ۱۰ فروند کشتی برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد که ۴ فروند آن کانتینربر با ۱۴ هزار و ۴۰۰ کانتینر و ۶ فروند آن برای حمل محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی خواهد بود.
وی با بیان این که اولین فروند این سفارش در فروردین ماه سال ۹۷ تحویل کشتیرانی جمهوری سالامی ایران می شود گفت: با تحویل این کشتی مقرر شده کره ای ها هر ماه یک فروند آن را در طول ۱۰ ماه تحویل ایران دهند و پیش بینی می کنیم در این صورت رده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهان از ۱۹ فعلی به ۱۷ ارتقا می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.