0 نظر
62 بازدید

محدودیتی جدید در آخرین نفس‌های قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعمال می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - گروه صنعتی ایران‌خودرو تصمیم گرفته که برای طرح‌های آتی خود، محدودیتی جدید به شروط ثبت‌نام اضافه کند و بدین ترتیب باز هم از تقاضاهای کاذب بکاهد تا آمار ثبت‌نام‌ها واقعی‌تر شود؛ با تصمیم جدید از این پس تنها کسانی می توانند ثبت‌نام کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود باشد و از طریق بانک مسدود شود؛ این محدودیت در حالی قرار است اعمال شود که دوره قرعه‌کشی‌ها به پایان خود (طبق وعده وزارت صمت) نزدیک می‌شود.
کد خبر : 112964
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 22:53
محدودیتی جدید در آخرین نفس‌های قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعمال می‌شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صبح امروز (شنبه) کیوان پناهی- مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو- در گفت‌وگویی تلویزیونی، ضمن اشاره به ثبت‌نام ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در چهل و دومین طرح فروش فوق‌العاده محصولات این گروه خودروسازی، اظهار کرد: در این مرحله از فروش، ۲۱ هزار دستگاه خودرو عرضه شد که ۵۰ درصد ظرفیت به طرح جوانی جمعیت و ۵۰ درصد هم به مشتریان عادی اختصاص پیدا  کرده است. با توجه به حجم تقاضای شکل گرفته و تعداد خودروهای عرضه شده، شانس برنده شدن افراد پایین آمده بود.

این مقام صنعتی اعلام کرد: ایران‌خودرو قصد دارد با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط، مجوز لازم اخذ شود تا تنها افرادی که وجه خودرو در حساب بانکی‌آن‌ها موجود و توسط بانک مسدود شده است، بتوانند در فرآیند ثبت‌نام شرکت کنند. این محدودیت با این هدف برنامه‌ریزی شده است که شرایط برای مصرف‌کننده واقعی مهیا شود. بر اساس تکالیفی که تعریف شده است، این روش از ثبت‌نام ادامه خواهد داشت اما آنچه که به نظر می‌رسد بایستی در شرایط ثبت‌نام لحاظ شود، این است که به سمت واقعی‌تر شدن تقاضاها و بهره‌مندی مصرف‌کننده واقعی حرکت کنیم.

وی در رابطه با تداوم عرضه خودروها در بورس کالا، گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که خودروها هم در قالب بورس کالا و هم در قالب طرح‌های شرکت عرضه شوند. به زودی در تمامی ثبت‌نام‌ها،  خودروها به هر دو شکل عرضه شوند.

بحث بالا بودن میزان تقاضا در طرح اخیر، در حالی مطرح است که اخیراً سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز معتقد بود آمار تقاضای اعلامی خودروها جای تأمل دارد.

ایران‌خودرو در حال تعامل و بررسی موضوع با بانک‌هاست

ایسنا، موضوع اعمال محدودیت جدید را از گروه صنعتی ایران‌خودرو مورد بررسی قرار داد و این شرکت در پاسخ اعلام کرد: ایران‌خودرو در حال تعامل با بانک‌هاست و موضوع در دست بررسی است و به‌زودی (بازه حدوداً  ۴۵ روزه زمان لازم است) اجرایی خواهد شد.

این شرکت در پاسخ به این سوال که چه میزان پول و در چه مدت زمانی باید در حساب مشتری باشد تا امکان ثبت‌نام فراهم شود؟ اعلام کرد: درصد موجودی ریالی در حساب مشتری بسته به نوع خودرو احتمالا متفاوت خواهد بود؛ این موضوع و زمان بلوکه ماندن وجه‌ها در حساب مشتری نیز از جمله همان مسائلی است که پس از تعامل با بانک‌ها مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مگر چند طرح دیگر قرار است تا پایان سال برگزار شود؟

گفتنی است موضوع اعمال محدودیت جدید برای ثبت‌نام‌های ایران‌خودرو در حالی مطرح است که طبق تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت، وعده حذف قرعه‌کشی تا پایان امسال همچنان بر قوت خود باقیست و قرعه‌کشی‌ها تا پایان امسال به صورت کامل، از دستور خارج خواهد شد.

با توجه به اینکه از امروز دقیقا دو ماه تا پایان سال بیشتر باقی نمانده و در خوشبینانه‌ترین حالت سه طرح در بهمن ماه و سه یا چهار طرح هم در اسفند ماه برگزار می شود، بر این اساس یا خروج تمام محصولات ایران‌خودرو از چرخه قرعه‌کشی تا پایان سال کان لم یکن خواهد بود ( بدین ترتیب وعده قطعی وزارت صمت عملی نخواهد شد) یا اینکه قرعه‌کشی تا پایان سال به آخر می رسد، بنابراین  وعده اجرای محدودیت جدید، به عمر قرعه‌کشی‌ها قد نخواهد داد.

ظرفیت طرح جاگزینی خودروهای فرسوده چه شد؟

همچنین شایان ذکر است که موضوع مطرح شده توسط مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو مبنی بر اینکه از تعداد خودروهای عرضه شده در طرح اخیر ایران‌خودرو  ۵۰ درصد ظرفیت به طرح جوانی جمعیت و ۵۰ درصد هم به مشتریان عادی اختصاص پیدا کرده است، اینکه با توجه به اجرای هفتمین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در طرح اخیر، پس ۱۰ درصد ظرفیت اختصاص یافته به طرح جاگزینی خودروهای فرسوده چه شد؟ از سوی خبرگزاری ایسنا در حال پیگیری است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.