0 نظر
148 بازدید

مجلس سقف درآمدهای نفتی را مشخص کرد

double-quot
تهران – جارپرس – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۳۹۸ کل کشور، سقف درآمدهای نفتی حاصل از صادرات را یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۸۲ میلیارد و یک میلیون ریال تعیین کردند.
کد خبر : 28657
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397 - 8:09
مجلس سقف درآمدهای نفتی را مشخص کرد

به گزارش جارپرس از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس بندهای ب، ج و ه تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را تصویب کردند.
با تصویب نمایندگان در بخش درآمدی بند ب تبصره یک لایحه بودجه سال آتی، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) مندرج در ردیف۲۱۰۱۰۱ جدول شماره(۵) این قانون معادل یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۶۲ میلیارد (۱٫۳۷۰٫۳۶۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال و منابع مربوط به سه‌‌درصد(۳%) مندرج در ردیف۲۱۰۱۰۹ جدول شماره(۵) این قانون ۵۵ هزار و ۲۰ میلیارد (۵۵٫۰۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال خواهد بود.
نمایندگان در بند ج تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه تصویب کردند: چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۳۹۸ کمتر از یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۸۲ میلیارد و یک میلیون (۱٫۴۲۵٫۳۸۲٫۰۰۱٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت بند (ب) ماده (۱۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰/۱۱/۱۳۹۵ از محل پنجاه‌‌درصد(۵۰%) مانده منابع حساب ذخیره ارزی با لحاظ پنجاه‌‌درصد(۵۰%) سهم صندوق توسعه ملی نسبت به تأمین مابه‌التفاوت حاصل‌شده اقدام کند.
نمایندگان در بند هـ تبصره یک بخش درآمدی این لایحه، شرکت ملی نفت ایران را مکلف کردند: مبلغ ۶۰ هزار میلیارد(۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال از منابع دریافتی بابت خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ها را به صورت ماهانه به حسابی که نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.