0 نظر
92 بازدید

متقاضیان وام از «بانک شهر» بدانند

double-quot تهران - جارپرس - مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک شهر در روند پرداخت تسهیلات بیانگر این است که اکثر شعب این بانک فقط از طریق بررسی میانگین حساب به شما وام می‌دهد.
کد خبر : 107763
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 14:04
متقاضیان وام از «بانک شهر» بدانند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در پی ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام و همچنین سپرده‌گذاری بدون سود برای دریافت تسهیلات، عملکرد بانک‌ها در این راستا و رعایت این بخشنامه مورد بررسی قرار گرفته که در این گزارش به طور نمونه شرایط وام دهی از سوی بانک شهر و چگونگی برخورد این بانک با بخشنامه مربوطه رصد شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک شهر این بانک برای پرداخت تسهیلات خرد، مبلغی از وام یا سپرده را بلوکه نمی‌کند. اما پرداخت وام در این بانک منوط به بررسی میانگین حساب است.

به گفته مسئول اعتبارات یکی از شعب این بانک، برای دریافت وام، میانگین حساب متقاضی طی مدت ۳، ۶، ۹ ماهه و یکساله بررسی می‌شود و این میانگین، مبلغ وام را تعیین می‌کند که ضامن این وام حداقل باید یک کارمند شهرداری باشد.

همچنین، شعبه دیگری نیز درباره شرایط پرداخت وام اینگونه توضیح می‌دهد که پرداخت تسهیلات به این صورت است که حداقل میانگین حساب شما طی سه ماه بررسی و ۵۰ درصد میانگین را می‌توانید وام بگیرید.

علاوه بر این، شعبه دیگری نیز شرط پرداخت تسهیلات در این بانک را میانگین حساب عنوان و اعلام کرد که می‌توانید از این طریق تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنید. البته، ضامن مورد نیاز برای آن حداقل یک ضامن رسمی می‌خواهد.

طبق این گزارش، در حالی بانک شهر شرط تسهیلات‌دهی در شعب خود را میانگین حساب اعلام می‌کند که مسئولان بانکی معتقدند بانک‌ها نباید برای پرداخت تسیهلات خرد شرط بررسی میانگین حساب بگذارند و باید براساس رتبه اعتباری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

البته، علاوه بر بانک شهر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بانک‌های ملی، کشاورزی و … نیز برای پرداخت تسهیلات نیز شرط داشتن میانگین حساب را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.