0 نظر
150 بازدید

مترو پایتخت به ۲۰۰ ایستگاه افزایش می یابد

double-quot
تهران – جارپرس – شهردار تهران با بیان اینکه امروز نود و یکمین ایستگاه مترو تهران به بهره برداری رسید گفت: تلاش می کنیم در سه سال پیش رو تعداد ایستگاه های مترو به ۲۰۰ ایستگاه افزایش یابند.
کد خبر : 9501
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 11:20
مترو پایتخت به ۲۰۰ ایستگاه افزایش می یابد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا محمدباقر قالیباف در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو شهدای رسانه «فاطمی» با اشاره به اینکه پروژه مترو تهران چهل ساله شده است، افزود: در طول سی سال تنها ۳۰ ایستگاه از مترو پایتخت ساخته شد اما در ۱۰ سال گذشته ۶۱ ایستگاه از مترو به بهره برداری رسید.

وی گفت: تلاش می کنیم در سه سال آینده به اندازه همه اقدامات انجام شده در طول ۳۵ سال گذشته کار مترو پایتخت را پیش ببریم و این پروژه را تکمیل کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه خط شش و هفت در افق سه ساله به اتمام خواهد رسید خاطرنشان کرد: امروز کار عمرانی شهرداری در حوزه مترو سنگین تر از تمامی پروژه های گذشته از جمله پل صدر، اتوبان امام علی(ع)، اتوبان آزادگان، دریاچه خلیج فارس، تونل توحید، تونل رسالت، تونل نیایش وغیره است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری مصمم به تکمیل و توسعه مترو پایتخت است گفت: اکنون اساسی ترین و حیاتی ترین کار شهرداری تکمیل مترو است.

قالیباف با بیان اینکه از تمامی مشکلات دولت آگاه هستیم از دولت خواست در حد توان خود به شهرداری در این پروژه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کارکردن در تونل های مترو بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و با مشکلات فنی، مالی و اجرایی همراه است افزود: ساخت گزارشی مستند از روند ساخت مترو می تواند مردم را در جریان بخشی از این مشکلات و سختی کار قرار دهد.

شهردار تهران حل مشکلات را جزو وظایف ذاتی مسوولان دانست و گفت: مسوولان باید تلاش کنند مشکلات را حل کنند تا مردم از خدمات بهره ببرند.

وی تاکید کرد: اگر مسوولان در خدمت مردم نباشند باقی ماندن در مسوولیت لذت بخش نخواهد بود، لذت از کار زمانی حاصل می شود که برای کسب رضایت الهی و مردم تلاش کنیم.

قالیباف تصریح کرد: مردم شایسته بهترین خدمات هستند چرا که در زمان جبهه و جنگ بدون هیچگونه چشمداشتی جان خود را برای انقلاب و مردم گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رفتارهای شهروندی را مورد اشاره قرار داد و افزود: زیرساخت های لازم در شهر فراهم شده و اکنون برای ارتقای کیفیت زندگی نیازمند همکاری تنگاتنگ مردم هستیم.

شهردار تهران رسانه ها را پل ارتباطی مردم و مسوولان خواند و گفت: خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک شعار نیست بلکه واقعیتی است که شهرداری سالها برای فراهم کردن زیرساخت های آن تلاش کرده است.

بنا به اظهار وی از ابتدای خرداد ماه به منظور اصلاح فرهنگ ترافیکی سخت گیری های بیشتری انجام خواهد شد تا مهرماه چهره شهر را به گونه دیگری ببینیم ضمن اینکه مردم باید برای اصلاح آشفتگی شهر تلاش کنند تا بتوانیم شهر را زیبا نگه داریم.

وی با بیان اینکه تمامی مهمانان خارجی از زیبایی شهر سخن می گویند اما در مورد فرهنگ ترافیک از ما انتقاد می کنند افزود: شهرداری مدت دو سال است که با آخرین امکانات رفتارهای ترافیکی و نقش آن در آلودگی هوا را رصد می کند و به این نتیجه رسیده است که ۸۰ درصد آلاینده های شهر برخواسته از وسایل متحرک در شهر است، بنابراین رعایت انضباط در کاهش آلودگی هوا موثر است.

شهردار تهران تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این آلودگی ها ناشی از موتورسیکلت هاست و مصمم هستیم آنها را سامان داده و به سمت استفاده از موتورسیکلت های برقی حرکت کنیم.

وی در ادامه منطقه ۱۲ را یکی دیگر از پروژه های اولویت دار شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: از ماه مبارک رمضان برای از بین بردن آسیب های این منطقه به صورت ویژه تلاش می کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مرکز شهر از شمال شهر مهمتر است افزود: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص معماری اسلامی و شهرسازی را در این منطقه آغاز می کنیم و از تمامی متخصصان و صاحب نظران برای ارائه مشاوره در این خصوص کمک می طلبیم.

وی گفت: نماسازی و پیرایش چهار راه ولیعصر(عج) تا میدان انقلاب اسلامی باید در جای جای شهر اتفاق افتد و در این راستا نیازمند همراهی مردم و پذیرش این موضوع که نمای خانه، حق عمومی شهر است و نه حق صاحب خانه، هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه توجه به معماری و نمای بیرونی ساختمان مهمتر از نمای داخلی آن است، تصریح کرد: باید ویژگی های نما از جمله نوع مصالح، سبک معماری و شکل نما و رنگ آن در پروانه مشخص باشد و نباید در این مورد سلیقه ای عمل کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.