سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

مبارزه با عوامل خسارتزا در ۶۲ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

double-quot ساری - جارپرس-سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز در 62 هزار و 223 هکتار مزارع گندم و جو استان تاکنون خبر داد.
کد خبر : 139732
| خبرنگار : محمد مهربان اوجائی
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 12:55
مبارزه با عوامل خسارتزا در ۶۲ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

به گزارش  جارپرس ، فرید بیگی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون مبارزه با عوامل خسارتزا نظیر آفات، بیماری ها و علف های هرز در ۶۲ هزار و ۲۲۳ هکتار مزارع گندم و جو استان مازندران انجام شد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف های هرز در ۵۶ هزار و ۹۴۹ هکتار مزارع گندم استان، افزود: با آفات در ۵ هزار و ۵۶۵ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که ۵ هزار و ۲۳۲ هکتار آن علیه حلزون، ۲۸۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۵۳ هکتار با کرم مفتولی بود.

وی با بیان اینکه با علف های هرز در ۳۲ هزار و ۷۴۴ هکتار مزارع گندم مبارزه شد، اضافه کرد: با علف های هرز پهن برگ در ۹ هزار و ۴۲۰  هکتار، کشیده برگ در ۱۱ هزار و ۲۵ هکتار و توام (دومنظوره)در ۱۲ هزار و ۲۹۹ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

این مسوول تصریح کرد: مبارزه با علف های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، تاپیک، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آپیروس، لنتور، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

وی ادامه داد: مبارزه با بیماری ها در ۱۸ هزار و ۶۴۰ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که ۸ هزار و ۴۵۱ هکتار علیه سپتوریوز برگی، سه هزار و ۵۸۹ هکتار با زنگ زرد، ۹ هزار و ۳۱۳ هکتار با سفیدک سطحی، ۴ هزار و ۴۹۳ هکتار با لکه برگی‌ها و ۱۸۴ هکتار با لکه خرمایی بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری ها و علف های هرز در مزارع جو استان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، گفت: مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری ها و علف های هرز در ۵ هزار و ۲۷۴ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در هزار و ۲۷۲ هکتار مزارع جو استان، افزود: علیه علف های هرز کشیده برگ در هزار و ۴۷۴ هکتار، پهن برگ در هزار و ۳۴۳ هکتار و دو منظوره در ۸۲ هکتار و با بیماری های سفیدک سطحی در ۲۴۱ هکتار، زنگ زرد در ۱۳۷ هکتار، لکه خرمایی در ۲۶۷ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳ هکتار و توام در ۴۵۵ هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.