مبارزه با تروریسم و تقویت مرزها از اهداف سفر سردار باقری به تاجیکستان است

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح نتایج سفر سردار باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح به تاجیکستان را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: مبارزه با تروریسم منطقه ای و بین المللی، مبارزه با مواد مخدر، تقویت مرزها و تولید تجهیزات نظامی از اهداف این سفر است.
کد خبر : 91148
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 11:54
مبارزه با تروریسم و تقویت مرزها از اهداف سفر سردار باقری به تاجیکستان است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه «بدون خط خوردگی» که به راهبردهای سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به تاجیکستان اختصاص داشت،  روند همکاری های دو جانبه و چند جانبه را محور سفرهای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: کشور تاجیکستان با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد از جمله هم مرزی با افغانستان و حضور در آسیای مرکزی، اهمیت استراتژیک زیادی دارد.

وی از وجوه مشترک با تاجیکستان گفت و تاکید کرد: ایران با تاجیکستان با کشور افغانستان هم مرز هستند و با توجه به تغییر و تحولات در افغانستان، نیاز است هماهنگی های دو جانبه ای به وجود بیاید تا این سه کشور با همکاری های بیشتر در راستای اهداف خود عمل کنند.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح نتایج سفر سردار باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح به تاجیکستان را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: مبارزه با تروریسم منطقه ای و بین المللی از مباحثی بود که در این سفر درباره آن گفتگو شد.آمریکا، اسرائیل و عیادی آن ها در منطقه به دنبال نا امن کردن کشورها هستند و در این راستا از گروهک های تروریستی از جمله داعش حمایت می کنند. برای مبارزه با این تروریست، باید هماهنگی بین کشورهای منطقه ایجاد شود.

وی افزود: موضوع بعدی گفتگوها امنیت مرزهای دو کشور است که برای تقویت آن و عمق بخشی به امنیت ایران و تاجیکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. در این راستا رزمایش های مشترکی پیش بینی شده است که در آینده بین دو کشور برگزار خواهد شد تا ضمن تقویت مرزها، برای مبارزه با تروریست و همچنین مواد مخدر آمادگی داشته باشند.

سردار شکارچی با بیان اینکه گسترش همکاری در حوزه تجهیزات نظامی یکی دیگر از اهداف سفر سردار باقری به تاجیکستان بود، عنوان کرد: راه اندازی تولید پهپاد در مرکز کشور تاجیکستان انجام شد. تبادل آموزش، انتقاد تجارب در این زمینه، همکاری در بخش های آموزشی در سطح راهبردی از جمله مواردی بود که در این سفر مورد توافق قرار گرفت.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ایران و تاجیکستان تاثیراتی که در تحولات منطقه می توانند ایجاد کنند قابل توجه است. این موضوع با توجه به فشار آمریکا و غرب برای گسترش ناتو اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.