0 نظر
116 بازدید

ماکرون نیروهای ناتو در رومانی را “بازدارنده قدرتمند” خواند

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفرش به رومانی حضور نیروهای ناتو در این کشور را یک "بازدارنده قدرتمند" خواند.
کد خبر : 93624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 11:28
ماکرون نیروهای ناتو در رومانی را “بازدارنده قدرتمند” خواند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به رومانی سفر کرده تا ضمن انجام گفت‌وگوهایی دوجانبه با نیروهای فرانسوی مستقر در آنجا که بخشی از پاسخ ناتو به حمله روسیه به اوکراین هستند، دیدار کند.

این سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به رومانی، کشوری که از سال ۲۰۰۷ عضو اتحادیه اروپا و از سال ۲۰۰۴ عضو ناتو است، آغاز یک تور سفرهای منطقه‌ای است که همچنین شامل سفری طی امروز (چهارشنبه) به مولداوی، کشوری خارج از ائتلاف ناتو است. هر دو کشور مرزی طولانی با اوکراین درگیر در جنگ دارند.

ماکرون در اظهاراتش در یک پایگاه هوایی در شرق رومانی جایی که «نیکولای سیوکا» نخست وزیر رومانی از وی استقبال کرد، گفت: “هیچکس نمی‌داند در هفته‌ها و ماه‌های آینده چه چیزی در انتظار ماست، اما ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به حمله روسیه، کمک به اوکراینی‌ها و ادامه مذاکرات انجام خواهیم داد.”

رئیس جمهوری فرانسه در یک سخنرانی کوتاه خطاب به سربازان فرانسوی مستقر در این پایگاه مربوط به ناتو، از آنها به دلیل “احترام به تعهد برای دفاع از اروپا همچنان که جنگ دوباره به راه افتاده است” تمجید کرد.

فرانسه حدود ۵۰۰ سرباز مستقر در رومانی و نقشی کلیدی در تقویت نیروهای ناتو در جناح شرقی ائتلاف پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه داشته است. در ماه مه، فرانسه یک سیستم دفاع هوایی در رومانی مستقر کرد، در حالی که ناتو اعلام کرد این سیستم “می‌تواند حفاظت از نیروهای در حال عملیات در منطقه را تضمین کند.”

ماکرون تصریح کرد، در بلندمدت “ما باید بتوانیم از خود محافظت کنیم” و ادامه داد که گروه رزمی چند ملیتی ناتو در رومانی – که شامل پرسنل نظامی فرانسوی، بلژیکی و آمریکایی است – به عنوان یک “بازدارنده قدرتمند” در جناح شرقی اروپا عمل خواهد کرد.

امانوئل ماکرون امروز چهارشنبه با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی در محل این پایگاه هوایی برای گفت‌وگوهای رسمی مربوط به تدارک برای نشست شورای اروپا در بروکسل و همچنین نشست کلیدی ناتو تحت عنوان نشست “مفهوم استراتژیک” در مادرید در اواخر ماه جاری میلادی، دیدار خواهد کرد.

اولیویا گرگوار، سخنگوی دولت فرانسه گفت، انتظار می‌رود ماکرون به پیامدهای جنگ در اوکراین، از افزایش پناهجویان اوکراینی گرفته تا افزایش قیمت انرژی و اختلالات در بازارهای جهانی غلات، رسیدگی کند.

او گفت که ماکرون همچنین در مورد خواسته‌های اوکراین و مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا پیش از اجلاس سران اروپا در هفته آینده بحث خواهد کرد. فرانسه در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد. این سخنگو خاطر نشان کرد که ماکرون “اهمیت قدرت پروژه اروپایی در این لحظات متلاطم را برجسته خواهد کرد.”

پس از رومانی، ماکرون به پایتخت مولداوی می‌رود و در آنجا با مایا ساندو، رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.