مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در مقیاسی کوچک‌تر فردا برگزار می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - سئول امروز (یکشنبه) اعلام کرد، کره جنوبی و آمریکا فردا (دوشنبه) مانور نظامی مشترک بهاره خود را برگزار می‌کنند اما این مانور به خاطر پاندمی کرونا در مقیاس کوچک‌تری نسبت به حد معمول برگزار خواهد شد.
کد خبر : 50258
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 12:03
مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در مقیاسی کوچک‌تر فردا برگزار می‌شود

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: این دو متحد روز دوشنبه یک مانور ۹ روزه پست فرماندهی شبیه‌سازی شده با کامپیوتر را آغاز می‌کنند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی ضمن تاکید بر اینکه ماهیت این مانور “دفاعی” است، افزود: آمریکا و کره جنوبی با در نظر گرفتن همه جوانب وضعیت ویروس کرونا، حفظ وضعیت آمادگی جنگی، خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره و برقراری صلح تصمیم گرفتند تا این مانورها را برگزار کنند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این مانورها شامل رزمایش‌هایی در فضای باز که در طول سال انجام شده‌اند، نخواهند بود و تعداد نیروها و تجهیزات به خاطر پاندمی کرونا به حداقل می‌رسند.

این مانورها همچنین فرصت ارزیابی آمادگی کره جنوبی برای برعهده گرفتن کنترل عملیاتی زمان جنگ را فراهم می‌کند و مجموعه مانورهای مقیاس کوچک می‌تواند تلاش “مون جائه-این”، رئیس جمهور کره جنوبی را برای تکمیل این انتقال پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۲ پیچیده سازد.

حتی پیش از آغاز پاندمی کرونا نیز این مانورها به تسهیل مذاکرات آمریکا با هدف پایان دادن به برنامه‌های اتمی پیونگ‌یانگ تنزل یافته بود.

کره شمالی به دقت این مانورهای مشترک را زیر نظر دارد؛ مانورهایی که آن را “تمرینی برای جنگ” می‌داند.

“چاد اوکارول”، مدیرعامل گروه “خطر کره” که بر کره شمالی نظارت دارد، گفت: اگرچه پیونگ‌یانگ گاهی اوقات به این مانورها با نمایش نیروی نظامی خود پاسخ داده، اما بعید است که این بار این کار را انجام دهد. فکر می‌کنم آنقدر مسائل داخلی وجود داشته باشد که مهلت رویارویی و تلافی ندهد.

اما کارشناسان می‌گویند پیونگ‌یانگ ممکن است از این مانور به عنوان بهانه‌ای برای اقدامات تحریک‌آمیز در ماه‌های نخست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا استفاده کند.

کره جنوبی و آمریکا معمولا مانورهای مشترک بزرگی را دوبار در سال یعنی در بهار و تابستان به همراه مانورهای کوچک‌تری در طول سال برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.