ماموریت غیرممکن دختران وزنه‌بردار برای رسیدن به پاریس

double-quot تهران- جارپرس-سه بانوی وزنه‌بردار ایران در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا( گزینشی المپیک) در ازبکستان شرکت می‌کنند که اختلاف رکورد زیادی با رقبای خود دارند و این موضوع کار آنها را برای رسیدن به سهمیه پاریس سخت می‌کند.
کد خبر : 138281
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 15:19
ماموریت غیرممکن دختران وزنه‌بردار برای رسیدن به پاریس

به گزارش  جارپرس از ایرنا، تیم ملی وزنه‌برداری بانوان همانند دیگر رشته‌های ورزشی در این مدت با حضور در مسابقات جهانی و آسیایی به دنبال کسب سهمیه المپیک است. دختران ایران در این یک سال در مسابقات گزینشی المپیک قهرمانی آسیا کره جنوبی، قهرمانی جهان ریاض و قطرکاپ شرکت کردند تا بتوانند با افزایش رکورد شانس خود را برای المپیکی شدن امتحان کنند.

سیده الهام حسینی، ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز نمایندگان وزنه‌برداری بانوان ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک هستند. این سه نماینده ایران در این ماه‌های اخیر در مسابقات قهرمانی آسیا(جینجو کره جنوبی، قهرمانی جهان ریاض و قطرکاپ) شرکت کردند.

قرار بود ملی‌پوشان در مسابقات جهانی مکزیک شرکت کنند که با صلاحدید فدراسیون وزنه‌برداری این اتفاق رخ نداد و در این زمینه کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان به ایرنا گفت: هر تعداد از بانوان آمادگی لازم را داشته باشند به انتخابی المپیک در ازبکستان می‌روند و الزامی نداریم که همه را اعزام کنیم اما فدراسیون دست ما را در این زمینه باز گذاشته است.

حال، ملی‌پوشان باید در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان و پس از آن جام جهانی تایلند شرکت کنند و آخرین گام‌های خود را برای المپیکی‌شدن بردارند.

مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۴ بهمن در ازبکستان آغاز خواهد شد و سه نماینده‌ای که شانس المپیکی‌شدن در این رقابت‌ها را دارند، روی تخته خواهند رفت.

نخستین نماینده ایران در بخش بانوان ریحانه کریمی است که در دسته ۵۹ کیلوگرم با ورودی ۱۷۵ کیلوگرم روی تخته خواهد رفت که در این دسته لیو شیفانگ از چین با ورودی ۲۴۷ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد. در واقع کریمی ۷۲ کیلوگرم با شیفانگ چینی اختلاف رکورد دارد و از بین ۴۱ وزنه‌بردار در این دسته در رده ۴۰ ایستاده است.

نام کریمی در لانگ‌لیست در دسته ۷۱ کیلوگرم هم دیده می‌شود که با ورودی ۲۰۸ کیلوگرم از بین ۴۹ وزنه‌بردار در رده ۳۷ این دسته قرار دارد. لیائو جیفانگ از چین با ۲۳۷ کیلوگرم بیشترین ورودی را از آن خود کرده است و کریمی ۲۹ کیلوگرم با نفر اول این دسته فاصله دارد.

کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قبلی گزینشی دسته وزنی کریمی را به ۶۴ و ۷۱ کیلوگرم ارتقا داد و با تصمیم باقری، در این مسابقات، او در دسته ۵۹ یا ۷۱ کیلوگرم وزنه خواهد زد.

 

مسابقات جینجو کره جنوبی در دسته ۵۹ کیلوگرم:

۹۲ کیلوگرم یک ضرب

۱۱۲ کیلوگرم دوضرب

۲۰۴ کیلوگرم مجموع

مسابقات جهانی ریاض عربستان در دسته ۶۴ کیلوگرم:

۸۹ کیلوگرم یک ضرب

۱۱۲ کیلوگرم دوضرب

۲۰۱ کیلوگرم مجموع

مسابقات قطرکاپ در دسته ۷۱ کیلوگرم:

۹۰ کیلوگرم یک ضرب

۱۱۸ کیلوگرم دوضرب

۲۰۸ کیلوگرم مجموع

کریمی همچنین در مسابقات جوانان هند که البته گزینشی المپیک محسوب نمی‌شد، توانست در دسته ۵۹ کیلوگرم با ثبت رکوردهای ۸۱ کیلوگرم یک ضرب، ۱۰۷ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۸۸ کیلوگرم به مدال برنز دست یابد.

فاطمه کشاورز دومین نماینده وزنه‌برداری بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا است که در دسته ۷۱ کیلوگرم با ورودی ۱۹۸ کیلوگرم از بین ۷۸ وزنه‌بردار در رده ۵۹ این دسته قرار دارد. لیائو جیفانگ با ۲۷۳ کیلوگرم بیشترین ورودی را دارد.

کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات گزینشی دسته وزنی وی را از ۶۴ به ۷۱ کیلوگرم ارتقا داد و با تصمیم باقری، در این مسابقات کشاورز در دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه خواهد زد.

وی در مسابقات کره جنوبی موفق شد تا ۲ مدال برنز در دوضرب و مجموع کسب کند. او در مسابقات جوانان آسیا به میزبانی هند که گزینشی المپیک نبود نیز در دسته ۶۴ کیلوگرم موفق شد تا با ۸۶ کیلوگرم یک ضرب، ۱۱۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یابد.

مسابقات جینجو کره جنوبی در دسته ۶۴ کیلوگرم:

۸۵ کیلوگرم یک ضرب

۱۰۹ کیلوگرم دوضرب

۱۹۴ کیلوگرم مجموع

مسابقات جهانی ریاض عربستان در دسته ۶۴ کیلوگرم:

۸۷ کیلوگرم یک ضرب

۱۰۷ کیلوگرم دوضرب

۱۹۴ کیلوگرم مجموع

مسابقات قطرکاپ در دسته ۷۱ کیلوگرم:

۸۸ کیلوگرم یک ضرب

۱۱۰ کیلوگرم دوضرب

۱۹۸ کیلوگرم مجموع

آخرین نماینده ایران در این مسابقات سیده الهام حسینی است که در دسته ۸۱ کیلوگرم روی تخته می‌رود. او با ورودی ۲۳۷ کیلوگرم از بین ۳۶ وزنه‌بردار در رده ۱۸ این دسته قرار دارد. لیانگ ژیائومی با ۲۸۴ کیلوگرم بیشترین ورودی را از آن خود کرده است. بنابراین حسینی با نفر اول این دسته ۴۷ کیلوگرم فاصله دارد.

حسینی به مسابقات قطر کاپ اعزام نشد و در این زمینه به ایرنا گفت که «از قبل به من اعلام کرده بودند که به قطرکاپ اعزام نمی‌شوم و این مسابقات برای ورزشکارانی است که به مسابقات جهانی کلمبیا نیامده بودند»؛ بنابراین تنها کشاورز و کریمی راهی قطرکاپ شدند اما حسینی در سال گذشته در مسابقات جهانی کلمبیا شرکت کرد.

مسابقات جهانی کلمبیا در دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱۰۴ کیلوگرم یک ضرب

۱۲۲ کیلوگرم دوضرب

۲۲۶ کیلوگرم مجموع

مسابقات قهرمانی آسیا جینجو کره جنوبی در دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱۰۶ کیلوگرم یک ضرب

۱۳۱ کیلوگرم دوضرب

۲۳۷ کیلوگرم مجموع

مسابقات جهانی ریاض عربستان در دسته ۸۱ کیلوگرم:

۹۶ کیلوگرم یک ضرب

۱۲۵ کیلوگرم دوضرب

۲۲۱ کیلوگرم مجموع

با ارزیابی رکوردهای وزنه‌برداران در مسابقات گزینشی المپیک به نظر می‌رسد که بانوان ایران فاصله زیادی تا مدال دارند و باید دید که کدام وزنه‌بردار می‌تواند با افزایش رکورد در مسابقات قهرمانی آسیا(ازبکستان) فاصله خود را با رقبا کم کند و یک گام به سهمیه المپیک نزدیک شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.