مالکی: باید از فرصت‌های اقتصادی سوریه استفاده کرد

double-quot تهران - جارپرس - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه گفت: بازار سوریه بازار خوبی برای ایران است که تاکنون نتوانستیم از آن به خوبی استفاده کنیم. لذا باید از فرصت‌های اقتصادی سوریه بهره گرفت و سرمایه گذاری‌ها را تقویت کرد.
کد خبر : 121382
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 18:35
مالکی: باید از فرصت‌های اقتصادی سوریه استفاده کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، فداحسین مالکی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه اظهار کرد: سفر آقای رئیس جمهور به دمشق اهمیت بسیاری دارد و باعث تقویت ارتباطات دو کشور و نزدیکتر شدن به هم می شود، سفری که بازتاب بین‌المللی هم به دنبال دارد.

وی افزود: این سفر رنگ و بوی خاص دیگری هم دارد چون در ماه‌های گذشته شاهد تحولات زیادی در منطقه بودیم، این سفر معنی خاص خود را خواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: نزدیکی جمهوری اسلامی به جهان عرب را می‌توان در همین راستا پررنگ کرد. همچنین پررنگ بودن مثلث همکاری راهبردی بین ایران، مسکو و چین در همین زمینه است که اینها در حوزه مقاومت فعال بودند باید شاهد اتفاقات جدیدی در آینده باشیم. تعابیر بسیاری از این سفر مطرح است که از جمله آن تقویت جبهه مقاومت است. برخی کشورها دنبال شیطنت و بر هم زدن معاملات کشورهای منطقه و اسلامی هستند که با این سفر حساب کار خودشان را می‌کنند و اینکه جبهه بزرگتری بین کشورها وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه نباید تنها از سفر رئیس جمهور تلقی موضوعات نظامی را داشت، گفت: این شامل سفر به عربستان و سوریه و چین هم می‌شود. باید با جدیت بازتاب بین‌المللی و دستاوردهای اقتصادی این سفرها را دنبال کرد.

مالکی با بیان اینکه بازار سوریه بازار درخوری برای ایران است، گفت: متاسفانه ما به خوبی نتوانسته‌ایم از بازار سوریه استفاده کنیم امیدوارم در این سفر شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه اقتصادی باشیم و بتوان از فرصت‌های اقتصادی سوریه استفاده کرد. شرکت‌های ایرانی آماده سرمایه گذاری و مشارکت هستند و باید زمینه آن فراهم شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.