0 نظر
169 بازدید

مادورو خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس جمهور ونزوئلا با هدف پایان دادن به بحران سیاسی و اعتراضات خونین و مرگبار این کشور خواستار برگزاری انتخابات سراسری برای تشکیل مجمع ملی موسسان شده است.

کد خبر : 20496
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 5:40
مادورو خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از رویترز، در حالی که اعتراضات خشونت بار یک ماه اخیر در ونزوئلا تاکنون بیش از ۲۹ کشته برجای گذاشته، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه خواستار برگزاری انتخابات سراسری و ملی برای تشکیل یک مجمع ملی جدید موسسان شده است.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که این پیشنهاد مادورو تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

حزب حاکم ونزوئلا فعلا کنترل ۲۰ ایالت را در اختیار دارد ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که مخالفان اکنون می توانند اکثریت ایالت ها را در دست بگیرند. انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر ۲۰۱۸ برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.

پس از آنکه دادگاه عالی ونزوئلا اوایل ماه آوریل کوشید اختیارات قانونگذاری مجمع ملی تحت کنترل مخالفان را به خود واگذار کند، تظاهرات گسترده ای در شهرهای این کشور برپا شد. دادگاه بعدا این تصمیم خود را باطل کرد اما ناآرامی ها همچنان ادامه یافت و تظاهر کنندگان خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری و برکناری قضات دادگاه عالی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.