مادورو: تحریم های آمریکا دنیای جدیدی را پیش روی ونزوئلا قرار می دهد

double-quot

تهران-جارپرس-رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن اعلام این واقعیت که کشورش از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، گفت که تحریم های دولت آمریکا علیه کاراکاس دنیای جدیدی را پیش روی ما قرار می دهد.

کد خبر : 23156
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1396 - 11:55
مادورو: تحریم های آمریکا دنیای جدیدی را پیش روی ونزوئلا قرار می دهد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از شبکه خبری تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در مورد سفر اخیرش به چند کشور جهان از جمله روسیه و ترکیه خاطر نشان کرد که این سفرها نشان داد ونزوئلا تنها نیست و از حمایت همه کشورهای جهان برخوردار است.
مادورو تصریح کرد که این سفرها منجر به گسترش روابط ونزوئلا با این کشورها در حوزه های اقتصادی، صنعتی، مالی و سیاسی خواهد شد.
وی عنوان کرد که با بیش از ۲۵ وزیر از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز گفت و گو داشته و یکی از اهداف این مذاکرات، درخواست برای برگزاری نشست روسای جمهور این کشورها در پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۸ است.
مادورو افزود: ما مذاکرات صریح و خوبی داشتیم. من پیشنهادم را برای ایجاد فرمولی در مورد تعیین بهای نفت مطرح کردم. مطمئن هستم که ما به اجماع نظر در مورد فرمولی که بازار را تغییر دهد و بهای نفت را سروسامان دهد، خواهیم رسید.
رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: ما چندین توافق با ترکیه امضا کردیم. مسیرهای بسیار مهمی در حال باز شدن در روابط کاراکاس با آنکاراست.
مادورو در ادامه خواستار ازسرگیری مذاکرات با مخالفان دولت خود در جمهوری دومینیکن شد.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: رئیس جمهوری ونزوئلا از اینکه همتای آمریکایی وی با انتقادهایش موجب مشهور شدن او شده است، قدردانی کرد!
مادورو افزود: ترامپ باعث شده من در سراسر جهان مشهور شوم. هر زمانی که ترامپ به نام من در صحبت هایش اشاره می کند، آنها ( مردم جهان) مرا بیشتر دوست خواهند داشت. به لطف تحریم های اعمال شده توسط ترامپ، دنیای جدیدی پیش روی ونزوئلا قرار دارد.
این مقام بلندپاایه ونزوئلا همچنین در مورد حمایت های آمریکا از مخالفان دولت کاراکاس تصریح کرد: ترامپ به رئیس مخالفان دولت ونزوئلا تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، این کنایه رئیس جمهوری ونزوئلا به موضع گیری های اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد فعالیت های دولت ونزوئلا بوده است. ترامپ اخیرا بارها از دولت مادورو انتقاد کرده و حتی ونزوئلا را تهدید نظامی کرده که محکومیت های بین المللی به همراه داشته است.
ونزوئلا که در ماه های اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبرو بوده، با تحریم های مالی جدید واشنگتن مواجه شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.