0 نظر
15 بازدید

مادورو: با بریکس دنیای جدیدی پدید آمده است

double-quot تهران- جارپرس-«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوپلا گفت: وقتی در مورد قدرت‌های اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس صحبت می‌کنیم، از دنیای جدیدی از توسعه علمی، فناوری، اقتصادی و مالی می‌گوییم که ما روابط خوبی ما با آن داریم.
کد خبر : 141513
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 10:29
مادورو: با بریکس دنیای جدیدی پدید آمده است

به گزارش  جارپرس ازایرنا از خبرگزاری تاس، مادورو که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کشورش این سخنان را بیان کرد، افزود: ونزوئلا روابط خوبی با اعضای گروه بریکس دارد.

وی سپس ادامه داد: دنیای جدیدی به وجود آمده است و ونزوئلا روابط بسیار خوبی با دنیای جدید دارد. دوستان ما، برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات عربی و ایران اعضای بریکس پلاس (چهار عضو جدیدی بریکس شامل ایران،مصر، اتیوپی و امارات به عنون چهار عضو جدید گروه اقتصادهای نوظهور هستند و بریکس پلاس نامیده می شوند) هستند. در این دنیایی که هیچ تحریم و امپراتوری وجود ندارد، همه درها به روی ما باز است. این یک دنیای جدید است و ونزوئلا با دنیای جدید فناوری های پیشرفته در تماس است.

مادورو در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین از سه کشور روسیه، چین و کوبا برای ارائه واکسن در طول همه‌گیری ویروس کرونا قدردانی کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ماه مه سال گذشته میلادی (۲۰۲۳/ خرداد) تمایل این کشور را برای پیوستن به بریکس که سازوکاری برای همکاری و توسعه اقتصادی با رویکرد جهانی چند مرکزی است، ابراز کرد.

به دنبال ابراز علاقمندی مادورو، دولت‌های چین و روسیه حمایت خود از طرح پیوستن ونزوئلا به این گروه را اعلام کردند.

مادورو در اوایل ژانویه (اوایل دی) بر اهمیت بریکس برای ایجاد یک جهان چندقطبی تاکید و اعلام کرد: ونزوئلا قصد دارد ورود قطعی خود به گروه کشورهای بریکس را تحکیم بخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.