ماجرای درآمد میلیاردی از سرقت سوخت نیروگاه علی‌آباد

double-quot تهران - جارپرس - جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری متهمان حرفه‌ای و اعتراف آنان به سرقت ۲ میلیون لیتر گازوئیل به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از نیروگاه برق علی‌آباد کتول خبرداد.
کد خبر : 41042
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 18:42
ماجرای درآمد میلیاردی از سرقت سوخت نیروگاه علی‌آباد

به گزارش جارپرس از ایسنا، سرهنگ فرزاد تاجره اظهار کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر سرقت و قاچاق عمده سوخت توسط یک باند حرفه‌ای در نیروگاه برق علی‌آباد کتول، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از یک سری اقدامات میدانی گسترده و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، پی بردند که تعدادی از کارکنان نیروگاه، رانندگان تریلی و خریداران سوخت با تشکیل باندی، گازوئیل‌های ارسالی از شرکت نفت را که برای تولید برق باید استفاده می‌شد، با ترفندهایی از نیروگاه خارج و در محل‌های از قبل تعیین شده، دپو می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: سپس متهمان در فرصتی مناسب سوخت‌های سرقتی را به برخی از شرکت‌های استان‌های همجوار و حاشیه تهران، با قیمت آزاد به فروش رسانده و از این طریق پول هنگفتی به دست آورده‌اند.

تاجره بیان کرد: سرانجام با اشراف اطلاعاتی پلیس، متهمان شناسایی شدند که در اولین اقدام یکی از آنان حین خروج از نیروگاه دستگیر و از خودروی وی ۲۹ هزار لیتر گازوئیل کشف شد.

این مقام انتظامی استان تصریح کرد: مأموران طی تحقیقات تکمیلی و اقدامات تخصصی موفق شدند، ۱۲ متهم دیگر این پرونده را طی چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان‌های کردکوی، گرگان و علی‌آبادکتول دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به توقیف ۵ دستگاه کامیون در این عملیات، گفت: متهمان در اعترافات خود اعلام کردند، سوخت‌های ارسالی از شرکت نفت را قبل از رسیدن به نیروگاه در مکانی تخلیه و سپس با همان تانکر خالی راهی نیروگاه می‌شدند و با هماهنگی شلنگ بند، وانمود می‌کردند که در حال تخلیه سوخت هستند.

وی ادامه داد: در برخی موارد نیز متهمان تانکر سوخت را وارد نیروگاه کرده و پس از یک تخلیه صوری، گازوئیل‌ها را مجدداً به مکانی دیگر منتقل و از آنجا به فروش می‌رساندند.

تاجره با بیان اینکه متهمان تاکنون به سرقت ۲ میلیون لیتر گازوئیل در بیش از ۶۰ مرحله اعتراف کرده‌اند، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار سوخت بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای این باند بیش از ۲ سال فعالیت مجرمانه در این زمینه داشتند، تحقیقات بیشتر از آنان ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.