ماءالشعیر از سبد خانوار فاصله گرفت!

double-quot تهران - جارپرس - دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه سرانه مصرف ماءالشعیر کم شده و این محصول از سبد خانوار فاصله گرفته، گفت که طی پنج سال اخیر تولید سالانه این محصول از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون  لیتر به ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون لیتر رسیده است.
کد خبر : 110170
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 13:02
ماءالشعیر از سبد خانوار فاصله گرفت!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حمید رضا کمال علوی با بیان اینکه به دلیل مشکلات معیشتی، مردم بیشتر به دنبال تامین نیازهای اساسی خود هستند، گفت: بنابراین سرانه مصرف ماءالشعیر کم شده و این محصول از سبد خانوار فاصله گرفته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه مشکلاتی معیشتی تاثیر خود را گذاشته، تصریح کرد: معمولا در فصل سرما شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی از جمله ماءالشعیر ضعیف‌تر هستند.

کمال علوی درباره میزان کاهش تقاضا گفت: طی پنج سال اخیر تولید از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون  لیتر در سال به ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون لیتر در حال حاضر رسیده است.

در تامین مواد اولیه و قوطی آلومینیومی مشکل داریم

وی همچنین با اشاره به اهمیت ثبات نرخ ارز در بحث تولید، گفت: تامین نقدینگی یکی از مشکلات واحدهای تولیدی است. مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه نیز وجود دارد. برای مثال مالت، عصاره مالت و گیاه رازک مواد اصلی تشکیل دهنده ماءالشعیر هستند که در این زمینه وابستگی‌هایی به واردات وجود دارد.

همچنین به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران در بخش بسته بندی، یعنی قوطی‌های آلومینیومی، چند شرکت در کشور تولید می‌کنند، اما ظرفیت تولید آن‌ها جوابگوی نیاز کشور نیست. مشکلاتی در تامین اسانس هم وجود دارد که در مراحل بعدی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.