شیوا آبشناس

لیست بلند بالای روسیه برای خرید داروی ایرانی

double-quot گردشگری پزشکی یکی از انواع گردشگری است که سابقه طولانی در تاریخ بشریت دارد، سومریان ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در اطراف چشمه‌ های آب گرم خود معابد با شکوهی را بنا کردند و یونانیان به احترام، آسکِلِپیوس، خدای درمان و پزشکی ، معابدی را بنا کردند که به اولین مراکز درمانی و سلامت در جهان تبدیل شد.
کد خبر : 130119
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 15:06
لیست بلند بالای روسیه برای خرید داروی ایرانی
انسان همواره به دنبال یافتن راهی ساده ‌تر و ارزان ‌تر برای درمان بوده و امروزه کشوری نظیر ایران با پیشرفت‌ های چشمگیر در علم پزشکی می‌تواند به یکی از این مقاصد تبدیل شود.
گردشگری سلامت در ایران به دلیل برخورداری از استانداردهای بالا در تحقیقات پزشکی و خدمات پزشکی، در جهان رواج یافته‌است.
همچنین کمترین هزینه درمان باعث شده‌است که ایران به عنوان یک مقصد مهم گردشگری سلامت در نظر گرفته شود، توریست‌های پزشکی ایران عمدتا از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، آذربایجان، پاکستان، عمان و افغانستان هستند، این گروه معمولاً به دنبال درمان ‌های نجات بخش و جراحی‌های زیبایی مانند چشم پزشکی، درمان ناباروری، جراحی قلب باز، جراحی ستون فقرات و پیوند عضو هستند.
ایران همچنین دارای توریست‌های پزشکی از کشورهای پیشرفته تر است که بیشتر به دنبال درمان های زیبایی، جراحی باریاتریک، جراحی پلاستیک، کاشت مو، جراحی سینه و معده هستند؛ کشور ایران در زمینهٔ گردشگری سلامت دارای امکانات طبیعی و امکانات پیشرفتهٔ پزشکی می‌باشد و همین امر باعث پیشرفت این صنعت در ایران شده‌است.
از سوی دیگر ایران دارای چشمه‌های آب معدنی در اکثر استانها، مناطق بیابانی مانند قم، می‌باشد و در زمینه ی درمان ناباروری در مراکز درمانی در شهرهایی مثل یزد، تهران، شیراز و مشهد، خدمات دندانپزشکی، مراکز دیالیز، جراحی قلب، جراحی پلاستیک، چشم پزشکی و ارتوپدی و پیوند مغز استخوان پیشرفت های قابل توجهی داشته‌است که گردشگران سلامت را برای سفر به ایران ترغیب می‌کند
آقای دکتر سعید کریمی، معاون درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
بیمارستان‌ های ما در سراسر ایران از روسیه مراجعان درمانی داشته‌اند اما قطعاً جا برای افزایش این مراجعات وجود دارد، در زمینه صادرات دارو بستر بسیار مناسب میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه فراهم است.
زمینه‌های فراوانی وجود دارد تا به سرعت روابط در حوزه پزشکی و دارو با همه کشورها به ویژه کشور روسیه افزایش پیدا کند.
وی پیرامون پرداخت هزینه های پزشکی در ایران افزود: ما هیچ اصراری به پرداخت دلاری هزینه ‌های درمان نداریم و حتی پرداخت ریالی در بیمارستان‌ها را برای بیماران خارجی فراهم کرده‌ایم.

معاون درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، همچنین در ادامه بیان کرد: چندین سفر توسط رئیس سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران به روسیه انجام شده، قراردادهایی نیز بین طرفین به امضا رسیده، در حوزه دارو پیشرفت‌های بسیار خوبی میان ایران و روسیه صورت گرفته تا بتوانیم داروها را صادر کنیم.
بحث قبول استاندارد های ایران یکی از نکات مد نظر بود که دیگر نیاز نباشد زمان زیادی برای بررسی استاندارد ایران و تبدیل آن به استاندارد های روسیه صرف شود که خوشبختانه در حال انجام است، لیست دارویی مد نظر روسیه از ایران لیستی بسیار بلند بالا و جامع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.