لوکاشنکو: روابط نظامی مینسک-پکن کشورهای ثالث را هدف قرار نمی‌دهد

double-quot تهران - جارپرس - الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس بر همکاری بین بلاروس و چین تاکید کرد و گفت روابط نظامی دو کشور هیچ کشور ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد.
کد خبر : 131720
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 مرداد 1402 - 16:30
لوکاشنکو: روابط نظامی مینسک-پکن کشورهای ثالث را هدف قرار نمی‌دهد

به گزارش جارپرس از ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: الکساندر لوکاشنکو در نشست دوجانبه پنجشنبه (امروز) با لی شانگفو وزیر دفاع چین گفت: همکاری ما مهم است و به هیچ وجه کشور ثالثی را هدف قرار نمی دهد.

خبرگزاری بلتا به نقل از رئیس جمهوری بلاروس افزود: ما نیاز نداریم در این همکاری کشورهای ثالث را هدف قرار دهیم. ما نیاز داریم از کشور و ملت خود حفاظت کنیم.

لوکاشنکو تاکید کرد جهان، امروز از ثبات فاصله بسیاری دارد و با آشفتگی های مهمی مواجه است. ما باید قوی باشیم. سیاست ما متکی بر اقتصاد و دیپلماسی قوی است.

رئیس جمهوری بلاروس از حمایت چین در حوزه همکاری دفاعی و فنی- نظامی قدردانی کرد و گفت: در این حوزه ما ابتدا به دوستان خود فدراسیون روسیه و چین متکی هستیم.

لوکاشنکو بر اهمیت دیدار وزیر دفاع چین از مینسک تاکید کرد و گفت: ماموریت لی در مینسک، اولین دیدار ژنرال ارتش آزادیبخش خلق (PLA) از بلاروس است و امیدواریم که این آخرین مورد نباشد، زیرا این موضوع برای ما اهمیت زیادی دارد.

لی شانگفو در سفر سه روزه از بلاروس درباره موضوعات مهم مربوط به همکاری نظامی دو کشور مذاکره خواهد کرد. روابط نظامی بلاروس و چین بر اساس توافقی است که مه (اردیبهشت/خرداد) ۲۰۱۰ توسط وزیران دفاع دو کشور امضا شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال دیدار سه روزه وزیر دفاع چین روابط دیپلماتیک مینسک-پکن به «سطح همکاری بی سابقه ای» رسیده است.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه ای اعلام کرده که پکن به دلیل جایگاه قوی و نفوذ این کشور در حوزه بین المللی، نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی بلاروس ایفا می کند.

وزیر دفاع بلاروس افزود: سفر همتای چینی وی به تقویت روابط نظامی و تفاهم بین نیروهای مسلح دو کشور کمک می کند و چشم اندازهای عالی برای توسعه روابط در زمینه های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی ارائه می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.