لزوم تهیه جدول قطعی برق در تهران / سهم ۱۷ درصدی نیروگاه ها و صنایع در آلودگی هوا

double-quot تهران - جارپرس - استاندار تهران با اشاره به سهم ۱۷ درصدی آلایندگی هوای تهران توسط پالایشگاه ها، نیروگاه ها و صنایع بر لزوم ارائه جدول خاموشی های تهران تأکید کرد.
کد خبر : 44306
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 23:39
لزوم تهیه جدول قطعی برق در تهران / سهم ۱۷ درصدی نیروگاه ها و صنایع در آلودگی هوا

به گزارش جارپرس از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش آلایندگی هوا و تمهیدات استانداری تهران برای این وضعیت گفت: همه عواملی که مربوط به کاهش خطر بوده مد نظر قرار گرفته شده و تمهیدات لازم اتخاذ شده است به شکلی که مراکز تولید شن و ماسه فعالیت شان متوقف شده، از تردد خودروهای دیزلی دودزا ممانعت به عمل می آید، همچنین تردد کامیون ها در شب ها به ویژه کامیون های با عمر بالای ۲۰ سال جلوگیری می شود. تمام این تدابیر در راستای کاهش عوامل خطر انجام شده است.

وی افزود: ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل شد و تمهیدات لازم اندیشیده شد اما در خصوص تعطیلی ما پیشنهاداتمان را به وزارت بهداشت انعکاس دادیم اما تعطیلی پایتخت موضوعی است که باید در جلسه هیأت دولت توسط وزیر بهداشت پیشنهاد شود و در آن جلسه تصمیم گیری لازم انجام شود.

استاندار تهران در خصوص علت افزایش آلودگی هوا در تهران گفت: در فصول سرد سال در شهرهای صنعتی به ویژه در نیمه دوم سال با موضوع وارونگی هوا مواجه هستیم که امسال در تهران شاهد تشکیل دو لایه اینورژن هستیم که این موضوع باعث انباشت آلاینده ها در هوای شهر تهران شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تمامی تمهیدات شب گذشته در جلسه قبلی کمیته اضطرار آلودگی هوا اتخاذ شده اما وضعیت آلودگی هوا بحرانی تر شده است و آیا نیاز به اتخاذ تصمیمی جدی تر وجود ندارد، گفت: بعد از جلسه کمیته اضطرار در هفته گذشته با وزش باد در تهران مواجه شدیم که شرایط هوا را در آستانه پاک قرار داد. براساس پیش بینی سازمان هواشناسی برای روزهای آینده نیز چنین شرایطی وجود خواهد داشت. بی تردید تعطیل کردن تهران شرایط خاصی دارد و باید جوانب مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: روز گذشته از ۲۷ ایستگاه ما میانگین شاخص عدد ۱۷۶ بود و سه ایستگاه بالاتر از ۲۰۰ را نشان می دادند اما هیچ یک از ایستگاه ها در تهران به عدد ۵۰۰ نرسید و این موضوع صحت ندارد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص قطع برق در شهر تهران بدون اطلاع رسانی تأکید کرد: بی تردید حتما باید اطلاع رسانی در خصوص قطعی برق انجام شود و جدول قطعی برق تدوین شود. ما این موضوع را مورد تأکید قرار داده ایم که باید اطلاع رسانی در این حوزه به مصرف کننده تجاری، خانگی و… به صورت جدول خاموشی برق انجام شود و می طلبد که این موضوع اجرایی شود. دستگاه های مختلف مکلف شده اند که این موضوع را رعایت کنند اما متأسفانه روز گذشته این موضوع رعایت نشد و قطعی برق بدون اطلاع رسانی به شهروندان انجام شده است.

استاندار تهران بار دیگر در خصوص افزایش آلودگی شهر تهران بر عدم استفاده از مازوت توسط صنایع در استان تهران تأکید کرد و افزود: برخی از نیروگاه ها و صنایع با افزایش مصرف گاز و معضل در تأمین گاز ، تنها از گازوئیل استفاده می کنند که حدود ۵۰ درصد از گازوئیل مصرفی نیز یورو ۴ است و مقداری از آن نیز گازوئیل معمولی.

وی در خصوص نقش صنایع و نیروگاه ها در آلودگی هوا تأکید کرد: براساس آنالیزی که انجام شده است ۱۳ درصد ذرات معلق مربوط به وسایل نقلیه بنزین سوز ، ۱۰.۳ درصد مربوط به موتورسیکلت ها و حدود ۱۷ درصد مربوط به پالایشگاه ها، نیروگاه ها و صنایع است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.