0 نظر
133 بازدید

لبنان بار دیگر ساخت دیوار مرزی از سوی رژیم صهیونیستی را غیرقانونی خواند

double-quot

بیروت-جارپرس-در نشست سه جانبه دوره ای بررسی وضعیت مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی که به ریاست فرمانده نیروهای یونیفل برگزار شد، مقام های ارتش لبنان ضمن اعلام مخالفت این کشور با ساخت دیوار مرزی از سوی رژیم صهیونیستی، آن را غیرقانونی خواندند.

کد خبر : 24654
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 بهمن 1396 - 6:46
لبنان بار دیگر ساخت دیوار مرزی از سوی رژیم صهیونیستی را غیرقانونی خواند

 

به گزارش جارپرس از ایرنا، بر اساس اطلاعیه ارتش لبنان، در نشست سه جانبه دوره ای که به ریاست «مایکل پری» فرمانده نیروهای ویژه سازمان ملل در لبنان (یونیفل) روز دوشنبه در منطقه راس الناقوره برگزار شد، موضوعات مرتبط با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و حوادث اخیر در محدوه جنوب رود لیطانی مورد بحث قرار گرفت.
به تازگی رژیم صهیونیستی تحرکاتی را برای ساخت دیوار بتنی در محدوه مرزی با لبنان کرده که با مخالفت مقام های لبنان روبرو شده است.
لبنان می گوید بین لبنان و فلسطین اشغالی ۱۳ نقطه مورد اختلاف مرزی وجود دارد و تا زمانی که این اختلاف ها حل نشده، ساخت دیوار غیرقانونی است.
مقام های لبنان می گویند بخشی از این دیوار در محدوده سرزمینی لبنان ساخته می شود و این تجاوز به این کشور است.
بر اساس اطلاعیه ارتش، هیات لبنانی در نشست سه جانبه دیروز بار دیگر مخالفت خود را با احداث این دیوار اعلام کرد.
هیات لبنانی همچنین تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه منابع نفتی این کشور را محکوم کرد.
هفته پیش «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بلوک ۹ نفت و گاز لبنان را متعلق به این رژیم دانست. ادعایی که با واکنش شدید لبنان روبرو شد.
طرف لبنانی در نشست سه جانبه تاکید کرده که این بلوک در محدوده آب های سرزمینی لبنان واقع است و این کشور حق بهره برداری از آن را دارد.
طرف لبنانی همچنین در این نشست به تجاوزهای مکرر هوایی و دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره کرد و خواستار توقف فوری آنها شد.
بر اساس اطلاعیه ارتش، در این نشست ژنرال پری هم بر ضرورت پایبندی دقیق به محتوای قطعنامه ۱۷۰۱ و هماهنگی ها در این باره تاکید کرد و حفظ ثبات را مسئولیت دو طرف دانست.
وی گفت که نیروهای یونیفل آماده کمک در این زمینه هستند.
قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پس از جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی بین لبنان و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید که هدف از آن جلوگیری از تنش بین دو طرف اعلام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.