لایحه اصلاح قانون حمایت از ماموران حفاظت محیط زیست فورا به مجلس ارائه شود

double-quot تهران - جارپرس - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به معاون پارلمانی دولت در خواست کرد که لایحه اصلاح قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی با اولویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح به قید فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
کد خبر : 53032
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 9:55
لایحه اصلاح قانون حمایت از ماموران حفاظت محیط زیست فورا به مجلس ارائه شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در نامه سمیه رفیعی خطاب به حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور آمده است:

«برادر گرامی جناب آقای امیری
معاون محترم امور مجلس رئیس جمهور

با احترام  و عرض تبریک فرا رسیدن سال نو؛ همان طور که استحضار دارید متاسفانه اخیرا دو نفر از محیط بانان عزیز اداره کل محیط زیست استان زنجان در جریان صیانت از محیط زیست و عرصه های طبیعی از سوی شکارچیان غیر مجاز و متجاوزین به عرصه های طبیعی مورد حمله وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. البته این اولین و آخرین بار نیست که شکارچیان غیر مجاز و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی اقدام به شلیک و حمله به سوی محیط بانان عزیز می‌نمایند. در گذشته موارد زیادی از این دست صورت گرفته که منجر به شهادت، نقص عضو و یا وارد آمدن آسیب‌های جدی روحی به این عزیزان و خانواده‌های آنها شده است.

علی رغم تصویب قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی همچنان موارد نقص و خلاء‌های قانونی در حمایت قضایی محیط بانان و جنگل بانان در انجام وظایف محوله در مقابله با متخلفین متجاوز محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه در به کارگیری سلاح برای برخورد با متخلفین مسلح و دفاع از جان خود مشاهده می‌شود این نقایص و خلاء‌های قانونی موجب تضعیف توان مقابله محیط بانان و جنگل بانان در برخورد با متخلفین مسلح شده است. از طرف دیگر این وضعیت نابسامان موجب تشدید خسارت متخلفین شرور و مسلح در تجاوز به منابع طبیعی و محیط زیست و حمله مسلحانه به محیط بانان و جنگل بانان شده است. لذا خواهشمند است مقرر فرمایید لایحه اصلاح قانون مذکور با اولویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب هیجدهم بهمن ماه سال ۱۳۷۳ برای محیط بانان و جنگل بانان به قید فوریت و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه و جهت بررسی تشریفات قانونی لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.