لاوروف: رویارویی با غرب، فرصت‌های جدید همکاری برای روسیه ایجاد کرد

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، تقابل با غرب فرصت‌های جدیدی را پیش روی همکاری روسیه با کشورهایی در دیگر مناطق مانند آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد می‌کند.
کد خبر : 125832
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 20:52
لاوروف: رویارویی با غرب، فرصت‌های جدید همکاری برای روسیه ایجاد کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جلسه کمیسیون حزب حاکم در امور همکاری بین‌الملل و حمایت از شهروندان روس خارج از کشور گفت: تقابل با کشورهای غیردوست فرصت‌های جدیدی را برای همکاری در خارج از حیطه کشورهای غربی و با شرکای نزدیک در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین باز کرده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که این حوزه‌ها به دلیل نقشی که در امور بین‌المللی دارند، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: مسکو دستورکار سیاست خارجی خود را توسعه می‌دهد و به دنبال ادغام در سیستم‌ها و مکانیسم‌هایی نیست که هدفشان نفع رساندن به دیگران است.

دیپلمات ارشد روسی همچنین خاطرنشان کرد: مسکو از اولویت‌های خود در حیطه بین‌الملل بهره می‌گیرد و در عین حال، به هنجارهای به رسمیت شناخته شده جهانی مربوط به قوانین بین‌الملل که در منشور سازمان ملل است، احترام می‌گذارد.

لاوروف گفت: کشورهای غربی در هدف خود برای بی‌ثبات کردن روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص عمل کرده‌اند. اقدامات بدخواهانه مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ادامه دارد. غرب در هدف خود آشکارا عمل کرده است. برای بی‌ثبات کردن روسیه، به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده این مساله مشخص است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: “غرب جمعی” به رهبری ایالات متحده یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است. دولت کی‌یف به عنوان ابزار استفاده می‌شود، در حالیکه “فعالان نازی” در اوکراین تسلیحات و مهمات مدرن تهیه می‌کنند و تعلیم‌دهندگان و مزدوران خارجی به آنجا اعزام می‌شوند.

لاوروف تاکید کرد: از جمله اهدافی که به صورت واضح توسط دشمنان دنبال می‌شود، شکست ارتش روسیه در میدان نبرد، برهم زدن حاکمیت سیاسی و اقتصادی روسیه و کشاندن آن به حاشیه سیاست جهانی است. این سیاستگذاری توسط اقدامات مشترک واشنگتن و بروکسل است که هدفشان حفظ سلطه بر جهان به وسیله مجازات دیگران است که به دنبال سیاست خارجی مستقل و رد نظم مبتنی بر قوانین نادرست است. آمریکایی‌ها تمایلات خود را دراین باره پنهان نکرده‌اند که هر کاری که می‌توانند و از دستشان بر بیاید برای مهار چین نیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.