لاوروف: روسیه هرگز از اهداف عملیات نظامی خود دست نمی‌کشد

double-quot تهران - جارپرس - وزیر امور خارجه روسیه در نشست سالانه خود با سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی داخلی توضیح داد که اهداف روسیه در اوکراین «غیر قابل مذاکره و وجودی» است.
کد خبر : 128742
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 تیر 1402 - 16:27
لاوروف: روسیه هرگز از اهداف عملیات نظامی خود دست نمی‌کشد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: «ما هرگز نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم از اهدافی که به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه اعلام شده بود، دست بکشیم. مسکو سال‌ها نسبت به ایجاد اوکراین به عنوان یک تهدید مستقیم نظامی در نزدیکی روسیه هشدار داده بود.»

او افزود: «برنامه‌هایی برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در دریای آزوف و کریمه وجود داشت. رژیمی که ماهیت نئونازی خود را بیش از چند بار ثابت کرده بود، پیوسته تشویق می‌شد که هر چیزی روسی را از بین ببرد؛ فرهنگ، آموزش، رسانه‌ها و خود روس‌ها در سرزمین‌هایی که اجدادشان برای قرن‌ها در آن زندگی و شهرها را به پا کردند.»

لاوروف افزود: «غرب می‌تواند روزهای خود را صرف بحث در مورد اثربخشی “تهاجمی” اوکراین کند، اینکه هدف آنها از “آزادسازی قلمرو خودشان تا مرزهای سال ۱۹۹۱” چقدر دور است و روسیه چگونه آنها را خنثی می‌کند.»

سرگئی لاوروف در این کنفرانس به نام یکی از اساطیر یونان که محکوم شده بود تا تخته سنگی را به دوش گرفته و تا قله یک کوه حمل کند که این اشاره به کاری بی‌حاصل و بی‌پایان دارد، گفت: «در حالی که رد ادعاهای ماشین تبلیغاتی غربی ممکن است شبیه کار “سیزیف” به نظر برسد، جهان در حال تغییر است. ما شاهد رشد خودآگاهی، احساس هویت خود و تمایل به دفاع از آن در کشورهای اوراسیا، در منطقه آسیا و اقیانوسیه، در خاورمیانه، در آفریقا، در آمریکای لاتین هستیم. روند شکل‌گیری جهان چندقطبی غیر قابل توقف است.»

وزیر خارجه روسیه گفت: «باید به این اذعان کرد. من درک می‌کنم که انجام این کار برای غرب دشوار است. اما اگر آنها بخواهند به طور مصنوعی روند عینی تاریخی را کند کنند، این صرفا هزینه‌ای را که بشریت – از جمله غرب – برای عدالت می‌پردازد، افزایش می‌دهد.»

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که در داخل ناتو دموکراسی وجود ندارد، تنها فشار همتایان پشت نقاب «اتفاق‌نظر» دیده می‌شود. به گفته او، اتحادیه اروپا هم اجماع را کنار گذاشته و به دنبال وادار کردن اعضایی مانند مجارستان و لهستان است که به پایمال شدن ارزش‌ها و سنت‌های ملی اعتراض دارند.

لاوروف گفت: «چنین قوانینی در انجمن‌هایی که ما در آن شرکت می‌کنیم و آنها را به عنوان اولویت توسعه می‌دهیم، وجود ندارد و به طور خاص می‌توان به سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و بریکس و غیره نام برد.»

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.