لاریجانی: همکاری های تجاری ایران و بلاروس افزایش می یابد/ مبارزه با تروریسم دغدغه مشترک تهران و مینسک

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مجلس شورای اسلامی از توافق ایران و بلاروس برای افزایش همکاری های تجاری میان دو کشور خبر داد و گفت: تهران – مینسک از سرمایه گذاران در این کشورها تشویق و حمایت می کنند.
کد خبر : 19110
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395 - 11:10
لاریجانی: همکاری های تجاری ایران و بلاروس افزایش می یابد/ مبارزه با تروریسم دغدغه مشترک تهران و مینسک

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه پس از دیدار میخائیل میاسنکوویچ رییس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس در نشست خبری مشترک افزود: جمهوری اسلامی ایران و بلاروس روابط صمیمانه و پایداری دارند و این روابط در دوره های مختلف پایداری خود را حفظ کرده است.
وی با یادآوری این که امروز مذاکرات خوبی با همتای بلاروس داشتیم، اظهارداشت: در این مذاکرات در زمینه گسترش روابط پارلمانی، استفاده از ظرفیت های دو پارلمان در مجامع بین المللی و استفاده از تجربیات دو کشور تاکید شد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه گروه دوستی – پارلمانی میان دو کشور در مجالس ایران و بلاروس شکل گرفته و قرار است موضوعات مذاکرات امروز ما را پیگیری کنند.
وی یکی از محورهای مذاکرات روسای مجالس ایران و بلاروس راهمکاری تجاری میان دو کشور عنوان کرد و یادآور شد: ظرفیت های بسیار خوبی بین دو کشور بویژه در بخش کشاورزی وصنعت وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید سرمایه گذاران دو کشور را تشویق و حمایت کنیم تا در کشورهای یکدیگر فعال شوند.
لاریجانی به ایده همتای بلاروسی خود اشاره کرد و گفت: رییس مجلس بلاروس درمورد حمایت از عرصه علمی و فناوری ایده خوبی دارد که مورد قبول ما است و آن را دنبال می کنیم.
وی با بیان این که مبارزه با تروریسم یکی از محورهای مذاکرات امروز با همتای بلاروسی بود ، گفت: در این جلسه بحث و بررسی زیادی در این زمینه صورت گرفت و ما دغدغه های مشترکی در این زمینه داشتیم، دو طرف بر این موضوع تاکید داشتند که مبارزه با تروریسم را با همکاری های منطقه ای مشترک می توان سامان داد.
رییس مجلس اضافه کرد: حضور رییس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس در ایران و گفت و گو و ملاقات هایی که در این سفر دارد در افزایش سطح روابط تجاری میان دوکشور تاثیرگذار خواهد بود.
لاریجانی گفت: همچنین در این نشست در مورد همکاری های بین المجالس میان دو کشور مباحثی مطرح شد، این همکاری ها از گذشته وجود داشته و ادامه خواهد یافت.
میخائیل میاسنکوویچ رییس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و برای دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله رییس جمهوری و وزیران امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت صبح امروز وارد تهران شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.