لاریجانی: لغو صدور روادید برای اتباع ایرانی نشانه هراس آمریکا است

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مجلس شورای اسلامی لغو صدور روادید برای اتباع ایرانی از سوی آمریکا را نشانه هراس این کشور دانست و گفت: این اقدام نشان می دهد آنان از سایه خود هم می ترسند و روحیه خشن نژادپرستانه آنها پشت ظاهر عوام فریبانه دموکراسی خواهی و حقوق بشر پنهان شده است.
کد خبر : 18859
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 - 5:32
لاریجانی: لغو صدور روادید برای اتباع ایرانی نشانه هراس آمریکا است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس شورای اسلامی درمورد اقدام اخیر دولت آمریکا در لغو صدور روادید برای اتباع برخی کشورهای اسلامی به ویژه اتباع ایرانی اظهارداشت: این اقدام دولت آمریکا، سخیف بودن در بینش و رفتار آنها را بیشتر نشان می دهد.
وی افزود: البته این حادثه از طرفی هراس این دولت را ظاهر کرد و نشان داد که آنان از سایه خود هم می ترسند و هم روحیه خشن نژاد پرستانه آنها را که پشت ظاهر عوام فریبانه دموکراسی خواهی و حقوق بشر پنهان شده است را برای همگان آشکار کرد.
رییس مجلس ادامه داد: در غیر این صورت کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره، اضطراب و هراس چنین تصمیماتی را نمی گیرد، مخصوصا ذکر نام ایران در این میان آن هم به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ایران همواره در مقابل تروریست ها در سال های گذشته ایستاد و بعدها برخی کشورها به این جریان پیوستند.
وی همچنین گفت: ایران کشوری امن و متکی بر خود است و بر خلاف روش نااهلانه آمریکا زمینه مراودات اجتماعی را بین ملل به خوبی فراهم می‌کند و براساس ارزش‌های اسلامی از همزیستی مسالمت‌آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می‌کند و در مبارزه با تروریسم نیز راسخ است و دچار بازی‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستوری را امضا کرده که به موجب آن مرزهای این کشور به مدت چهار ماه به روی پناهجویان بسته می‌شود و همچنین صدور روادید برای شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به مدت سه ماه ممنوع می‌شود.
این اقدام با انتقاد گسترده سازمان‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است.گروه‌های حقوق بشری می‌گویند ترامپ مسلمانان را به خاطر اعتقادشان هدف قرار داده است و به همین دلیل هم می‌توانند او را قانونا به چالش بکشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.