لاریجانی از مجروحان حادثه تروریستی تهران عیادت کرد

double-quot

تهران – جارپرس – رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان سینا از مجروحان حادثه تروریستی حمله به مجلس عیادت کرد.

کد خبر : 21127
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 - 9:12
لاریجانی از مجروحان حادثه تروریستی تهران عیادت کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، علی لاریجانی با حضور در این بیمارستان ضمن عیادت از مجروحان از نزدیک در جریان مداوای آنها قرار گرفت.
در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، ۱۷ نفر شهید و ۵۶ نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفت.
وزیر اطلاعات نیز ظهر جمعه در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی در محل مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، عقبه تیم تروریستی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و افراد متعددی دستگیر شدند؛ همچنین با شناسایی محلی که این تروریست ها در آن هم پیمان شده بودند، تعدادی از افرادی که هنوز آنجا حضور داشتند همراه با تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری دستگیر شدند.
همچنین آیین وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران با حضور سران سه قوه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران، مسئولان لشگری و کشوری و خانواده شهدای ترور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
پیکر پاک شهدای ترور بعد از نماز جمعه تهران با حضور چندصدهزار نفری مردم روزه‌دار از مقابل دانشگاه تهران تا خیابان حافظ تشییع و به بهشت زهرا(س) منتقل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.