0 نظر
156 بازدید

کمپین «نه به ضمن خدمت پولی» فرهنگیان

double-quot
تهران – جارپرس – یک فعال صنفی معلمان می گوید که فرهنگیان در اعتراض به اخذ وجوهی از آنها هنگام آموزش ضمن خدمت، “کمپین نه به ضمن خدمت پولی” را کلید زده اند که طی حدود یک هفته با استقبال بسیاری مواجه شده است.

کد خبر : 18398
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 12:02
کمپین «نه به ضمن خدمت پولی» فرهنگیان

 

 

 

محمد حبیبی در گفتگو با خبرنگار جارپرس پیرامون آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان اظهار داشت: چند سالی است که آموزش و پرورش برای بازآموزی معلمان دوره هایی را برگذار می کند که اصطلاحا به آن ضمن خدمت می گویند؛ یعنی همزمان که برای تدریس مشغول به کار هستند یکسری برنامه های جانبی برای آموزش برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این آموزش ها در سال های گذشته معمولا توسط آموزش و پرورش بصورت رایگان برگزار می شد، اما چند وقتی است که برای برنامه های ضمن خدمتی که از سوی آموزش و پرورش و دیگر نهادها برگزار می شود از فرهنگیان مبالغی دریافت می گردد.

 

حبیبی با بیان اینکه از سال گذشته آموزش و پرورش برای برگزاری برنامه های آموزش ضمن خدمت مبالغی را دریافت می کرد اما بصورت عمده نبوده است، تصریح کرد: در حدود یکماه گذشته نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه های ضمن خدمت برگزار می کند و در ازای آن پول می گیرد.

 

این فعال صنفی اضافه کرد: برای مثال اخیرا برنامه ای بعنوان ضمن خدمت صف برگزار شد که با توجه به تعداد بالای فرهنگیان، درآمد کسب شده به ارقام میلیاردی رسیده بود و چون فرهنگیان برای طرح رتبه بندی نیاز به ساعات مشخصی از ضمن خدمت دارند و برای سال جاری باید ۶۰ ساعت ضمن خدمت داشته باشند تا طرح رتبه بندی شامل حال آن ها شود و تحت فشار قرار می گیرند، در این برنامه ها شرکت می کنند که لزوما به بازآموزی آن ها کمک نمی کند و در کنار آن یک منبع درآمد برای نهادهای خارج از آموزش و پرورش ایجاد می شود.

 

وی پیرامون میزان هزینه ای که از فرهنگیان گرفته می شود، عنوان داشت: آخرین برنامه ای که بسیار مورد اعتراض قرار گرفت دوره ضمن خدمت ۲۰ ساعته ای بود که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شد که بصورت اینترنتی بوده است و از هر فرهنگی به میزان ۵ هزار تومان مبلغ دریافت می کردند و چون تعداد فرهنگیان شرکت کننده زیاد بود مبلغ بسیار زیادی به حساب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز شد که به ارقام میلیاردی می رسید.

 

حبیبی در همین خصوص پیرامون کمپین «نه به ضمن خدمت پولی» گفت: این برنامه مورد اعتراض واقع شد و کمپین «نه به ضمن خدمت پولی» با هدف جمع آوری امضا از فرهنگیان شکل گرفت که به روند ضمن خدمت پولی اعتراض دارند؛ چراکه این برنامه باید بصورت رایگان از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزار شود که برای آموزش پرسنل خود باید این هزینه ها را انجام دهد و قرار نیست این هزینه ها از خود پرسنل اخذ شود.

 

حبیبی ادامه داد: این کمپین مربوط به هیچ نهاد و تشکلی نیست و بوسیله خود فرهنگیان در قالب گروه های تلگرامی بوجود آمده است و تاکنون در حدود ۱۰ هزار نفر آن را امضا کرده اند و هدف اول آن آگاهی رسانی و رسانه ای کردن این مسئله و هدف نهایی آن تحویل امضاهای کمپین به مسوولین آموزش و پرورش است تا به موضوع رسیدگی کنند.

 

وی در ادامه به صحبت های زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش در روز گذشته اشاره کرد و گفت: واکنشی از سوی آموزش و پرورش دریافت شده و روز گذشته معاون وزیر در صحبت هایش بطور کل منکر این مسئله شده بود که آقای زرافشان گفته بود ما ضمن خدمت پولی در آموزش و پرورش نداریم در صورتیکه در همین هفته گذشته این برنامه برگزار شد و مبالغی نیز دریافت گردید.

 

این فعال صنفی افزود: این واکنش ها نشان می دهد که کمپین موفق بوده و هدف نهایی آن است که حساسیت ها در مسوولین آموزش و پرورش ایجاد شود و آن ها نسبت به این مسئله واقف شوند.

 

محمد حبیبی در پایان اظهار داشت: این کمپین حدود یک هفته است که راه افتاده و به نسبت مدت زمان کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده است به لحاظ حجم گسترده میان فرهنگیان و رسانه ای شدن و واکنش هایی که ایجاد کرده، موفقیت داشته است. و از نمایندگان مجلس هم آقای ابطحی نیز پیرامون همین موضوع صحبت کرده بودند که باید به پول گرفتن از فرهنگیان پایان داده شود.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.